lørdag 1. september 2007

1.sept


Gjett hva slags kjøretøy Tori Spelling har kjøpt til sin nye baby - en Silver Cross Balmoral selvsagt! *misunnelig*

fredag 31. august 2007

Vintage prams <3













































































































































Her et et lite knippe av de noe spesielle og *superstilige* vognene jeg har kommet over den siste uken. Legg merke til den hjemmesnekrede trevognen for utendørssoving!

Øverst:
Grønn skinn sportsvogn- Emmaljuna 1970s.
Rød fløyel sporstvogn- Emmaljunga 1980s (Samme som jeg hadde som liten!)
Blå skinn dypvogn- Brio 1960s.
Beige cordfløyel med rødt interiør- Ukjent alder.
Hjemmesnekret treseng- Dansk, ukjent alder.
Creme og brun dypvogn: Wilson.
Creme og rosa dypvogn: Silver Cross Balmoral Ltd Edt (Er ikke denne en prinsesse verdig så vet ikke jeg!)
Blå dypvogn: Vintage Silver Cross (sjekk den uttakbare posen til føtter når barnet blir større!)
Nå har det endelig blitt mulig å laste opp videosnutter her på bloggen. Derfor må jeg nesten legge ut litt mimrevideoer, her fra 17.Mai i år.

søndag 26. august 2007

26.august





Skolesekken er i hus!

mandag 20. august 2007

20.august Skolestart!








Oj, nå er det lenge siden siste post i bloggen min. Savner kameraet mitt, mye av vitsen var jo å skildre hverdagen min med bilder. Hva som skjer ellers vet jo de fleste, men det å se det "i virkeligheten" blir litt anderledes. Jeg har jo et annet kamera ved siden av, men det er jo alltid tomt for batteri. Hm, det var litt dårlig unnskyldning, men blir litt tafatt når man setter i to freshe nye batteri, og 20 bilder senere er det slutt på morroa. Også kan jeg leke meg litt mer med Canon kameraet. Men nok om det. I dag var første skoledag :-D Vi var tilsammen 90stk som skulle ta allmennfaglig påbygging 20 timers kurs, og ble fordelt over tre klasser. Jeg går i A-klassen. Timeplanen var vel som forventet, skole hver dag, med noen korte dager her og der. Men det som irriterer fletta av meg er at på torsdager har vi ingen ordinære timer, bare to timer "studietid" midt på dagen. Det er altså obligatorisk oppmøte, og kun for å treffe faglærer og evt få hjelp, samtale, beskjed osv. Greit det, men hvorfor kunne ikke disse timene legges til en hvilken som helst annen dag hvor vi er på skolen uansett? Denne dagen hadde jo vært en perfekt anledning til å f.eks jobbe. Og når rektor i velkomsttalen sin påpeker problemet med fravær blandt elever pga jobb ved siden av studier som kræsjer, burde vel skolen kunne ordne opp i slike irriterende, unødvendige og hoderistende påfunn. Jajjjaaa. Men jeg har iallefall kjøpt meg knællrødt pennal, og da er resten egentlig greit :-D I morgen starter vi klokken 09:00 med ekskursjon til Ila, så vi måtte ikke stille opp i høye hæler, fikk vi beskjed om. Ellers har vi såkalt ploging av fag. Første halve året skal vi ha 6 timer uken naturfag, med eksamen til jul og standpunktkarakter. Fra nyttår erstattes disse timene med matte og engelsk. Vet ikke om jeg liker det, kommer til å være så drittlei naturfag at jeg kommer til å spy! Blir jo i det minste litt variasjon på den tradisjonelle måten. Men jeg gleder meg, dette blir et spennende år. Spent på om\hva jeg får i stipend og lån. Ellers har vi vært endel på bær og soppturer i det siste. Jeg som alltid har vært iherdig motstander av sopp som mat, har faktisk begynnt å like stekte kantereller. Men det er en prosess kjenner jeg, må taes gradvis.

Adrian er helt i hundre når vi er på tur, setter seg midt i ei klynge av blåbær\bringebær\det vi måtte plukke og stapper i seg. Og hyler på oss om å mate han selvsagt. Han minner om en blanding av en buddah og sulten fugleunge der han sitter. Jaja, nå må jeg gjøre lekser. Dvs lese gjennom skolens reglement og markere det jeg synes er viktig. Hvis jeg tegner en fin tegning til frøken også, så blir hun sikkert glad. Hm. Ha en fin kveld!

tirsdag 31. juli 2007

31.Juli



Great. I`m living with Picasso.

fredag 27. juli 2007

27.juli

I dag kom vi hjem fra ferien på sørlandet. Hvis noen tror at det er synonymt med sol, sommer og badeferie tar de i dette tilfellet grundig feil. Det var omtrent to soldager i løpet av de tre ukene vi har vært der, resten var regn eller truende regn. Men hvis noen tror dette er synonymt med en dårlig og kjedelig ferie tar de iallefall feil :0) Vi hadde det knallgøy, fikk badet, spist MASSE reker, krabber og is, vært i dyreparken, malt hus(!), besøkt gamle og gode venner og familie, og ikke minst har vi endelig gitt Adrian en skikkelig guttesveis. Det var på tide, selv de krøllene hans vil bli dypt savnet. Men det var litt godt å høre hvor flott liten gutt vi hadde, istede for den vanlige misforståelsen om at han var ei tulle. (Ikke at jeg noensinne har forstått at han kan likne ei jente uansett hvor lange lokkene hans hadde vært). Og nå har vi altså kommet hjem. Flyturen gikk strålende, ingen gråt eller sutring selv om Adrian ikke hadde sovet middag, og vi ikke var fremme på Værnes før 21:00. Hele veien hjem satt han og pludret og plukket kose-sauen sin for ull. (Dere som kjenner han vet om den sære vanen han har.) Da vi kom inn døren lå posten pent sortert innenfor døren, og øverst lå det etterlengtede brevet fra Gerhard Schønings Skole. Jeg skal nemlig tilbake på skolebenken til høsten, nøyaktig den 20 august. Da skal jeg ta fagene jeg mangler for å få studiekompetanse, og det gleder jeg meg sinnsykt til! Det var ikke noe videre overraskende nyheter fra skolen i brevet, jeg fikk jo vite at jeg kom inn mens jeg var i Kr.Sand, men det blir liksom litt mer "reelt" når du får all den praktiske infoen som boklister, møtetid/sted, påminnelse om stipend osv. GLEDER MEG! Så nå skal gamla ut og handle skolesekk og pennal. Også var HM høstkatalogen kommet:-) Jippi! Litt kjedelig at vi klarte å glemme kamera hos mamma og de, så det blir ikke noen bilder å legge ut fra ferien enda. Men de kommer opp i oktober så da ta de det med seg. I mellomtiden har jeg det gamle Kodak kamera som jeg kan forevige hverdagen min med da. Det er godt som gull enda! Nå skal jeg pusse tenner og vaske hender og legge meg! God natt :-)

søndag 8. juli 2007

Yess, det er ferie:-)

Idag er første dagen av sommerferien min, og i morgen kveld flyr jeg og Adrian sørover. Gleder meg sååå, altfor lenge siden sist. Har tradisjon tro ikke engang tenkt på å begynne pakkingen, den begynner gjerne to-tre timer før vi bør være ute av døren. Og jeg har ennå ikke glemt igjen noen ting av betydning hverken fra TrHeim eller fra KrSand. Det meste av klærne er vasket og klargjordt, men blir vel litt skittentøy med i baggasjen. Også lurer jeg på om jeg skal orke å drasse med alle 766 sidene med Harry Potter som jeg holder på å lese i forkant av filmen som snart kommer på kino. Planen var å lese den ut før meg og Silje ser den på kino, og da hovedsaklig på nattevaktene jeg har hatt denne uka. Problemet er bare at det var jo helt vanvittig søvndyssende! Ikke fordi selve handlingen var kjedelig, den var fantasifull og spennende som jeg hadde forventet. Men det å lese midt på natten var tydeligvis ikke min greie. Så jeg har kommet til side 20 av 766:-/ Får se hvor god plass jeg får når jeg er ferdig pakket. Kanskje Stian kan ta med noen småting for meg når han kommer 18juli. Han er forrsten på kino i skrivende stund og ser Transformers. Var egentlig vi to som skulle dra, men jeg var helt skutt da jeg kom fra jobb, så han tok med en kompis i stedet. Win-win situation. Håper han husker å kjøpe med seg Hershey`s sjokkis til meg som han lovte:-))

søndag 1. juli 2007

Litt gutteting til barnerommet














Rommet som Adrian flyttet inn på i forrige uke var jo først Emmas rom, og det trengte litt guttepreg blandt alt det rosa. Den hengeoppbevaringen kjøpte vi i turkis, og fra før har vi en rosa til Emma. Til billelampen kjøpte vi grønn pære, så den blir skikkelig disco-bille. *Stilig* Emma har blomsterlampe fra samme serien, med rød pære i:-)

1. Juli




Vi var hos legen med Adrian for å sjekke noen mystiske prikker/utslett han hadde på ryggen og kinnet i forrige uke, og med det fulgte en blodprøve. Vi var på apoteket og kjøpte plaster med bedøvelseskrem for å ha på armene før blodprøven, og det hjalp godt. Men problemet med disse er at de ofte bidrar til at blodårene trekker seg sammen, og gjør det vanskelig å treffe. Så enden på visa ble at han måtte ofre den ene fingeren i tillegg. Men han tok det som en mann - felte ikke en tåre og var mer opptatt av alle sykepleierene som sto rundt han :-) Som belønning for strevet (?) fikk han snurrebass, armbånd og diplom. Mistenker at armbåndet kom fra den ene sykepleieren som ikke visste navnet hans, og kanskje trodde han var ei jente pga håret :-D Rart hvor stor rolle hårlengden har å si i den alderen, gitt. Ellers går dagene her med sol og kos, og å glede oss til sommerferie på sørlandet. Det blir hærlig!