mandag 10. september 2007

10.September





















Stokke TrippTrapp! Vi var å kjøpte den i dag etter skole\jobb\barnehage, og det endelige fargevalget falt på sort. Enkelt og greit, passer til alt, særlig vår nåværende spisestue. Lett å lakke om når den tid kommer, og rett og slett stilig å se på synes jeg. Siden Adrian fremdeles ikke er helt stødig ved bordet kjøpte vi også babysettet til. Nå kommer det jo også inkl ryggstøtte.

lørdag 8. september 2007

Pirbadet!







Adrian var mildt sagt skeptisk til alt vannet, og klamret seg til enten meg eller Stian mens vi var i vannet. Men når han fikk løpe litt frem og tilbake selv i vannkanten var det tydeligvis bedre. Vi var der i nesten 3 timer, og tiden gikk kjempefort. Emma og Stian rant i den store tunnelrutsjebanen også, og ellers gikk vi fra basseng til basseng og koste oss.

Det er forresten Munkholmen man ser i bakgrunnen på de to bildene av Stian og småttene i bassenget ;-)

8.September



I dag er Emma hos oss og vi tenkte å ta oss en tur i Pirbadet.
Det blir gøy, hverken jeg eller Adrian har vært der før, men det har Emma og hun har ikke snakket om annet siden hun kom i går! Etterpå skal småttisene på overnattingsbesøk hos farmor. Det passer perfekt, for i kveld spiller Backstreet GirlsSamfundet!!! *Gleder meg*
Så nå venter vi bare på at Adrian har sovet ferdig formiddagsduppen sin, så skal vi innom byen og kjøpe ny badedrakt til Emma (og meg vis ikke jeg snart finner bikinien min!) også venter noen herlige timer med plask og latter. Sjekk forresten ut den nye linken jeg har lagt til, et nederlandsk nettsted hvor man restaurerer og selger barnevogner av fiin gammel aargang. Og se den stilige elgen Adrian fikk hylt seg til sist vi var på IKEA :-)

onsdag 5. september 2007

tirsdag 4. september 2007

Emma 6år!




I dag har det vært bursdagsfeiring med masse ballonger, kake, boller, brus og gaver. Og gjester selvfølgelig. Emma og Adrian har vært helt i hundre, og det var ikke stille inne på rommet før nærmere halv ni i kveld. Stian hadde kjøpt et sminkehode til Emma som kan sminkes og friseres og pyntes på alle mulige måter. Dette falt tydelig i smak, og alle gjestene fikk prøve seg som stylister og frisører. Tidligere på dagen da hun ble hentet fra skolen; Stian: Har du fått noen gaver enda da? Emma: Ja, sokker og truse. Stian: Ble du glad da? Emma: Jo, men hadde jeg hatt et sminkehestehode, da hadde jeg blitt LYKKELIG..! Hehe. Da Stian gav henne den store pakken sa han at "det er bare noe klær, ikke noe spennende egentlig". Og Emma, høflig som hun er, svarer selvsagt at det går bra det! Så du kan jo se for deg ansiktet hennes når hun fikk av papiret på gaven:-D Adrian hoster og hoster stakkars, og ikke noe særlig mindre etter tre timer med hyling og hopping og dansing. Men hvordan sier man til en toåring med sukkerkick og i gledesrus at han må sette seg ned og slappe av? Det var iallefall en fin feiring for store og små, og jeg kommer iallefall til å sovne dønn i kveld.

lørdag 1. september 2007

1.sept


Gjett hva slags kjøretøy Tori Spelling har kjøpt til sin nye baby - en Silver Cross Balmoral selvsagt! *misunnelig*

fredag 31. august 2007

Vintage prams <3













































































































































Her et et lite knippe av de noe spesielle og *superstilige* vognene jeg har kommet over den siste uken. Legg merke til den hjemmesnekrede trevognen for utendørssoving!

Øverst:
Grønn skinn sportsvogn- Emmaljuna 1970s.
Rød fløyel sporstvogn- Emmaljunga 1980s (Samme som jeg hadde som liten!)
Blå skinn dypvogn- Brio 1960s.
Beige cordfløyel med rødt interiør- Ukjent alder.
Hjemmesnekret treseng- Dansk, ukjent alder.
Creme og brun dypvogn: Wilson.
Creme og rosa dypvogn: Silver Cross Balmoral Ltd Edt (Er ikke denne en prinsesse verdig så vet ikke jeg!)
Blå dypvogn: Vintage Silver Cross (sjekk den uttakbare posen til føtter når barnet blir større!)
Nå har det endelig blitt mulig å laste opp videosnutter her på bloggen. Derfor må jeg nesten legge ut litt mimrevideoer, her fra 17.Mai i år.

søndag 26. august 2007

26.august





Skolesekken er i hus!

mandag 20. august 2007

20.august Skolestart!








Oj, nå er det lenge siden siste post i bloggen min. Savner kameraet mitt, mye av vitsen var jo å skildre hverdagen min med bilder. Hva som skjer ellers vet jo de fleste, men det å se det "i virkeligheten" blir litt anderledes. Jeg har jo et annet kamera ved siden av, men det er jo alltid tomt for batteri. Hm, det var litt dårlig unnskyldning, men blir litt tafatt når man setter i to freshe nye batteri, og 20 bilder senere er det slutt på morroa. Også kan jeg leke meg litt mer med Canon kameraet. Men nok om det. I dag var første skoledag :-D Vi var tilsammen 90stk som skulle ta allmennfaglig påbygging 20 timers kurs, og ble fordelt over tre klasser. Jeg går i A-klassen. Timeplanen var vel som forventet, skole hver dag, med noen korte dager her og der. Men det som irriterer fletta av meg er at på torsdager har vi ingen ordinære timer, bare to timer "studietid" midt på dagen. Det er altså obligatorisk oppmøte, og kun for å treffe faglærer og evt få hjelp, samtale, beskjed osv. Greit det, men hvorfor kunne ikke disse timene legges til en hvilken som helst annen dag hvor vi er på skolen uansett? Denne dagen hadde jo vært en perfekt anledning til å f.eks jobbe. Og når rektor i velkomsttalen sin påpeker problemet med fravær blandt elever pga jobb ved siden av studier som kræsjer, burde vel skolen kunne ordne opp i slike irriterende, unødvendige og hoderistende påfunn. Jajjjaaa. Men jeg har iallefall kjøpt meg knællrødt pennal, og da er resten egentlig greit :-D I morgen starter vi klokken 09:00 med ekskursjon til Ila, så vi måtte ikke stille opp i høye hæler, fikk vi beskjed om. Ellers har vi såkalt ploging av fag. Første halve året skal vi ha 6 timer uken naturfag, med eksamen til jul og standpunktkarakter. Fra nyttår erstattes disse timene med matte og engelsk. Vet ikke om jeg liker det, kommer til å være så drittlei naturfag at jeg kommer til å spy! Blir jo i det minste litt variasjon på den tradisjonelle måten. Men jeg gleder meg, dette blir et spennende år. Spent på om\hva jeg får i stipend og lån. Ellers har vi vært endel på bær og soppturer i det siste. Jeg som alltid har vært iherdig motstander av sopp som mat, har faktisk begynnt å like stekte kantereller. Men det er en prosess kjenner jeg, må taes gradvis.

Adrian er helt i hundre når vi er på tur, setter seg midt i ei klynge av blåbær\bringebær\det vi måtte plukke og stapper i seg. Og hyler på oss om å mate han selvsagt. Han minner om en blanding av en buddah og sulten fugleunge der han sitter. Jaja, nå må jeg gjøre lekser. Dvs lese gjennom skolens reglement og markere det jeg synes er viktig. Hvis jeg tegner en fin tegning til frøken også, så blir hun sikkert glad. Hm. Ha en fin kveld!