tirsdag 11. desember 2007

Inglesina Classic....

Inglesina 2008


Inglesina 2007





Inglesina har kommet med et par nye tilskudd i Classic-flåten. Den nye -08 modellen ser nesten ut som den er trukket i brunt skinn, men jeg tror det er vanlig stoff. Jeg er har ikke ennå bestemt meg for om den var litt for spesiell i farge og "vaffeltekstur" på bagen, eller om den egentlig var en råtøff retro 70-talls modell. Jeg er fremdeles størst fan av den helt mørke blå varianten og den beige. Det ser også ut som kjendisene har fått øynene opp for denne lille italienske varianten av klassiske Silver Cross. Den er smalere og kan faktisk legges sammen for frakt i bil eller bortstuing, og så koster den omtrent halvparten av Silver Cross.

Shopping på Fretex faktisk












































I dag har jeg vært flink og forsøkt å bøte bittelitt på shoppinghysteriet som foregår rundt om i verden akkurat nå. Jeg har handlet second hand, og det var faktisk litt av et kupp! Et diiigert ullskjerf/sjal i en utrolig fin grønnfarge ble mitt for den nette sum av 29,-. Jeg kjøpte også noen kjempebillige julekuler (som riktig nok ikke var second hand, men støttet likevel en god sak..) på Fretex. Tror jammen meg jeg skal kjøpe to pakker til i morgen jeg! Stian kom hjem med en knællrød førhjulsgave til meg i går, mon tro om han hadde noen lugubre baktanker med det hele... ;-)

Adrian har begynt å omtale seg selv i 3.person i alle sammenhenger. Når han vil noe, når noe har hendt han (Adlian auaaaaa..!) eller klassiske "Adlian smokka..?" når han har vært uten smokken i 10min. Vi har kjøpt den noget spesielle Ortodent smokken, som skal hindre bittfeil som kommer av smokk, men den var ikke særlig poppis nei. Men det kan jo hende han venner seg til den med tiden.

fredag 7. desember 2007

Adrian har fått øyekatarr...



Stakkars Adrian har fått øyekatarr. Han våknet flere ganger i natt og gråt og gned seg i øynene, og i morges var han helt hoven og igjenklistret i sitt venstre øye. Vi så at han væsket endel i går og fikk resept på øyedråper, men det er ikke bare lett å få til! Han knipset forresten bilde av julekulen sin i sted, tror jammen han har en liten fotograf i magen :-D

onsdag 5. desember 2007

Sverresborg Folkemuseum



















Nederst her er Adrian i full gang med kalenderåpning tidligere i dag. Ellers er det bilder fra besøket på Sverresborg folkemuseum hvor Stian hadde med Emma og Adrian mens jeg satt med skolearbeid forrige helg.

lørdag 1. desember 2007

Første dagen i advent <3











Første dagen i advent, og dagen har blitt markert med pynting til jul, litt julevask, julefrokost og selvsagt åpning av julekalender. Før Adrian engang hadde begynt å åpne papiret stirret han med store øyne på pakken og spurte ivrig: "Mmm, spise? Spise? Mmm, spise?" Han ble ikke skuffet da en liten sjokoladenisse ble pakket ut, den gikk ned delvis med folien på. Tidligere i uken fikk jeg kjøpt meg kjole til julebord og en til julaften. Er ikke sikker på hvilken kjole som blir brukt til hva, men tror den mest konservative (les. lengste og romsligste) blir til julaften. Dessuten har vi i bestemt oss for å dra sørover til jul, mye fordi mine altfor snille foreldre sponser oss med flybilletter. Gleder oss om mulig enda mer til jul nå!! Måtte forresten ta bilde av de fine juleposene man får hos Gina Tricot nå, jeg elsker slike poser. Og med silkepapir oppi!

søndag 25. november 2007

Helgen 23-25 november









Nå har det jammen blitt vinter her. Utenfor ligger snøen med en dybde på 25cm og det snør skikkelig for øyeblikket.
Vi fått ny køyeseng som tidlig julegave fra mor og far til Adrian, og det har vært stor begeistring hos småttene i helgen. Første natten gikk utrolig bra, vi hadde nok forventet endel opp og ned fra Adrian. Men han la seg meget tilfreds i den nye sengen og selv og det (som vanlig) var mye tøys og fnising før de sovnet, gikk det kjempe bra. Idag derimot har det vært litt verre. Derfor ligger pappa og Adrian sammen i sengen akkurat nå og forsøker å sove... Sprinkelsengen har fått nytt hjem hos et vennepar av oss som snart får smått. Mens vi satte opp køyesengen benyttet vi også sjansen til å omøblerere litt på rommet.Vi fjernet sovesofaen som aldri blir brukt, satte inn barnestolene og et bord og henge opp litt nye ting på veggene. Ellers har vi i stede for våre vanlige helgeturer i marka har vi kost oss inne med førjulsfilmer og baking av eplekake. Og for å gi førjulsstemningen et skikkelig startskudd - Nemi julealbum :-)

fredag 16. november 2007

Søte gaver!







Wow, for en søt start på helgen :-) Gubben viste seg å ikke være helt ubrukelig, og kom hjem med en svær pose Jelly Beans (my favorite) og belgisk sjokolade i en råååsa liten eske. Mmmm...

søndag 11. november 2007

Helgen 9-11november.













Endelig er den gamle vognen kommet, men er ennå ikke fått prøvd den utendørs. Den var uforskammet velholdt for alderen, men vi har bestemt oss for å polerer sprinklene i hjulene og varekurven litt. Ellers har vi bakt cookies med cashewnøtter i - naaaamm! Og vært på konsert med w.a.sp igjen. Denne gangen ble det filmet for å ha med på deres kommende dvd utgivelse, og det var strengt forbudt med film eller fotoutstyr. Likevell klarte jeg å snike til meg noen bilder av herligheten;-) Men konserten var kort synes jeg, kanskje fordi forventningene var så høye. Hadde i det minste forventet "Elvis" til stede! (Elvis er det svære mikrofonen som veier et halvt tonn som han bruker å svinge seg på) Men men, gøy var det! Adrian overnattet hos Emma og mamma`n og som det fremkommer på bildet koste de seg som vanlig sammen:-)

torsdag 1. november 2007

Pumpkin Pie



Halloween feiringen vår begrenset seg til å bake og spise amerikanerenes dessertpai no.1, nemlig pumpkin pie. Den smaker litt som kremet pepperkake, og har en myk og porøs konsistens. Veldig god! Har smakt den for mange år siden da jeg jobbet sammen med ei som opprinnelig kom fra USA, og det var kjempesnadder.

Pumpkin Pie

  • 1 butterdeig i paiform
  • 150 g sukker
  • 1 ts kanel
  • 1/2 ts salt
  • 1/2 ts ingefær
  • 1/4 ts malt nellik
  • 2 egg
  • 1 boks LIBBY'S® 100% Pure Pumpkin
  • 1 boks Viking Melk
Bland sukker og krydder i en liten skål. Pisk egg i en stor bolle og tilsett gresskar og vikingmelk. Deretter sukker og krydderblandingen. Helles i butterdeigen i paiformen.
Stekes i 15minutter på 220 celisius, reduser varmen ned til 175 celsius i 40-50 minutter til paien er fast inni (stikk inn en kniv el)

Serveres med krem!