søndag 6. januar 2008

Tusen takk for kjempefine julegaver! :-)




















































Her kommer er et lite bilderas av noen av gavene vi fikk til jul. I tillegg fikk vi kjøkkenmaskin som vi desverre ikke fikk med oss på flyet fra KrSand, og Stian fikk masse turutstyr og klær som allrede er i bruk. Adrian fikk hele fire Brio togbanesett, men heldigvis ingen som var like. I tillegg fikk han deilige Ulvangsokker, Prinesull lekedress, GoreTex sko, bamse og lys formet som navnet sitt. Jeg fikk også såper, kremer og belte.

lørdag 5. januar 2008

Miljøvennlig mote

























Tilbake fra juleferien:-)

Vi har kost oss kjempemye med god mat, godt selskap, og mange fine gaver i Kr.Sand. Vi landet i går kveld kl. 22:40, en og en halv time forsinket pga dårlige værforhold på Gardemoen. Flyturen fra Oslo til TrHeim var ikke for sarte sjeler, med mye turbulens og en særdeles hard landing. Kapteinen forklarte etter landingen at det kom av vinden som herjet og samlet seg under flyet, og som plutselig forsvant og "slapp" flyet ut av luften og ned på bakken. Det kjentes ut som en skikkelig kræsjlanding, men det var visst ganske udramatisk.

Jeg er i full gang å ta bilde av gavene, men vi har ennå ikke pakket ut alle fra koffertene og noen ligger på barnas rom så bilder kommer senere. Dessuten fikk jeg julegave til meg selv i posten i dag, en veske jeg bestilte før vi reiste sørover. Den er designet av Anya Hindmarch og er en motvekt til alle de 500 milliarder plastikkposene vi kjøper og kaster hvert år i verden.
Da disse baggene ble lansert tidligere i år ble alle lagrene tømt på kun 2 timer i butikkene, selv om det kun var max 3 stk. bagger til hver kunde i butikken.De brune baggene ble lansert den 28 Juli og disse har i utsalg vært til kun 1. stk. pr. kunde over disk fordi det ikke er produsert så mange av dem. Og jeg har altså vært så heldig å få kloa i en brun bag. Endelig er det blitt "in" å være miljøbevisst!:-D


fredag 21. desember 2007

Værfast på Værnes flyplass...


Jah, da satt vi her - enda! Flyet vårt gikk egentlig kl. 06:10 i dag, men pga tåken på Gardemoen ble flyvningen vår kansellert. Heldigvis slapp vi billigere unna enn mange andre på Værnes flyplass, og fikk booket om til imorgen samme tid. Mange andre hadde ventet siden i går på info og evt ny booking. Men nå spørs det jo selvsagt om flyvningen går i morgen da, eller om den blir utsatt enda en dag...


GOD JUL OG GODT NYTTÅR!

tirsdag 18. desember 2007

Julebord på Rica Hotel

Fredag var det julebord med jobben til Stian. Vi var på Rica Hotel Nidelven, med flott utsikt over -ja, Nidelven- og et helt utrooolig koldtbord med absolutt alle mulige retter, fra sushi til ribbe. Dessertbord(ene) var likeså, visste ikke at det fantes så mange forskjellig desserter i verden. Lørdag var jeg "barnevakt" mens Stian Skogtroll dro på telt-tur uten telt i bymarka med en kompis. Brrrrr..... Jeg snugglet meg sammen med Adrian i hans seng, og våknet neste morgen til nuss på munnen og ei bok i hodet. Ellers går tida altfor fort mot jul (som vanlig) og vi har tusen ting igjen før vi er klare for flyturen mot KrSand. Ikke minst har jeg en million ting å gjøre på skolen og delvis i juleferien.

tirsdag 11. desember 2007

Inglesina Classic....

Inglesina 2008


Inglesina 2007





Inglesina har kommet med et par nye tilskudd i Classic-flåten. Den nye -08 modellen ser nesten ut som den er trukket i brunt skinn, men jeg tror det er vanlig stoff. Jeg er har ikke ennå bestemt meg for om den var litt for spesiell i farge og "vaffeltekstur" på bagen, eller om den egentlig var en råtøff retro 70-talls modell. Jeg er fremdeles størst fan av den helt mørke blå varianten og den beige. Det ser også ut som kjendisene har fått øynene opp for denne lille italienske varianten av klassiske Silver Cross. Den er smalere og kan faktisk legges sammen for frakt i bil eller bortstuing, og så koster den omtrent halvparten av Silver Cross.

Shopping på Fretex faktisk












































I dag har jeg vært flink og forsøkt å bøte bittelitt på shoppinghysteriet som foregår rundt om i verden akkurat nå. Jeg har handlet second hand, og det var faktisk litt av et kupp! Et diiigert ullskjerf/sjal i en utrolig fin grønnfarge ble mitt for den nette sum av 29,-. Jeg kjøpte også noen kjempebillige julekuler (som riktig nok ikke var second hand, men støttet likevel en god sak..) på Fretex. Tror jammen meg jeg skal kjøpe to pakker til i morgen jeg! Stian kom hjem med en knællrød førhjulsgave til meg i går, mon tro om han hadde noen lugubre baktanker med det hele... ;-)

Adrian har begynt å omtale seg selv i 3.person i alle sammenhenger. Når han vil noe, når noe har hendt han (Adlian auaaaaa..!) eller klassiske "Adlian smokka..?" når han har vært uten smokken i 10min. Vi har kjøpt den noget spesielle Ortodent smokken, som skal hindre bittfeil som kommer av smokk, men den var ikke særlig poppis nei. Men det kan jo hende han venner seg til den med tiden.

fredag 7. desember 2007

Adrian har fått øyekatarr...



Stakkars Adrian har fått øyekatarr. Han våknet flere ganger i natt og gråt og gned seg i øynene, og i morges var han helt hoven og igjenklistret i sitt venstre øye. Vi så at han væsket endel i går og fikk resept på øyedråper, men det er ikke bare lett å få til! Han knipset forresten bilde av julekulen sin i sted, tror jammen han har en liten fotograf i magen :-D

onsdag 5. desember 2007

Sverresborg Folkemuseum



















Nederst her er Adrian i full gang med kalenderåpning tidligere i dag. Ellers er det bilder fra besøket på Sverresborg folkemuseum hvor Stian hadde med Emma og Adrian mens jeg satt med skolearbeid forrige helg.

lørdag 1. desember 2007

Første dagen i advent <3











Første dagen i advent, og dagen har blitt markert med pynting til jul, litt julevask, julefrokost og selvsagt åpning av julekalender. Før Adrian engang hadde begynt å åpne papiret stirret han med store øyne på pakken og spurte ivrig: "Mmm, spise? Spise? Mmm, spise?" Han ble ikke skuffet da en liten sjokoladenisse ble pakket ut, den gikk ned delvis med folien på. Tidligere i uken fikk jeg kjøpt meg kjole til julebord og en til julaften. Er ikke sikker på hvilken kjole som blir brukt til hva, men tror den mest konservative (les. lengste og romsligste) blir til julaften. Dessuten har vi i bestemt oss for å dra sørover til jul, mye fordi mine altfor snille foreldre sponser oss med flybilletter. Gleder oss om mulig enda mer til jul nå!! Måtte forresten ta bilde av de fine juleposene man får hos Gina Tricot nå, jeg elsker slike poser. Og med silkepapir oppi!