onsdag 26. mars 2008

Forbereder meg til fremføring av særemne...

...men det kan jo bli et artig show når jeg ikke klarer å lese sitatene fra boken "Engel av nylon" uten å hulkegrine i et kvarter...!!!



Side 9
Beate er blitt tynn i løpet av disse månedene. Hun spiser nesten ikke, sier Bernt, og hun sover dårlig. Av og til finner Bernt henne i Fies seng, og han bærer henne forsiktig inn til seg igjen.


Side 12
Du skal aldri mer bøye deg over senge for å høre din lille datter puste. Du skal aldri mer klappe nakkegropen hennes.
Hun kommer aldri mer til å rope på deg.



Side 12
Beate, du legger deg ned i din datters tomme seng, trekker over deg hennes sengetøy av nyvasket, myk flanell og glir tilbake inn i pillesøvnen din. Den hvite engelen duver sakte frem og tilbake i trekken fra vinduet. Du sover i sengen på barneværelset. Bak øyenlokkene dine begynner en annen engel å sveve.



Side 13
Du sover i sengen på barneværelset. Men ikke lenger på din datters værelse. Nå sover du på det rommet du hadde da du var liten pike, Beate.



Side 17
Den siste gangen jeg så Fie. Hun lå på ryggen. Hun lå helt stille. Hun hadde et ganske stort skrubbsår oppå den ene foten, det gikk fra storetåen og oppover vristen hennes. Jeg tenkte at det nok gjorde vondt for henne med det såret. Jeg tenkte at hun frøs, for det var kaldt i rommet, og de hadde tatt av henne klærne.

Fie. Ungen min.




Jeg trodde aldri denne dagen skulle komme :-)

Men nå har det altså kommet Silver Cross til Trondheim!!!

Før kunne man kjøpe dem nye på Babykos, men nå har Barnas Hus annonsert at de også har begynt å føre merket! Det vil si at man i prinsippet skal kunne få tak i en splitter ny SC over stort sett hele landet nå.
Ahhhh...... Om det er èn ting engelskmennene kan, så er det å lage barnevogner:-)








tirsdag 25. mars 2008

Hjemme fra påskeferie

Meg og Adrian har kost oss i 9 dager sammen med venner og familie i KrSand denne påsken. Det har vært late dager med mye god mat, påskegodt, og SOL! Det var helt himmelsk å lande på Kjevik første dagen, solen stekte, vegene var helt tørre og vi observerte faktisk barn og voksne i t-skjorter og piratshorts! Det er på sånne dager man virkelig begynner å lure på hva man gjør i TrHeim :-D Men de to siste dagene snudde været totalt, og det datt ned en halv meter snø over natta. Så ferien som startet med solbriller og vårjakka, endte med snøfreser og hakking av steinhard snø i gården til mamma og de.

Noe som har utviklet seg til en tradisjon når vi er "hjemme" er å ta Adrian til frisøren. Det har gradvis gått bedre og bedre, og denne gangen gråt han bare ca 1/3 av tiden i stolen, og vinket smilende da han forlot salongen :-) Dessuten fikk han en dæsj Renati i luggen så han var riktig så fresh da han kom ut.

På Langfredag samlet min mormor hele familien og slekten (onkler/tanter, fettere/kusiner med barn) på Rica Hotell like utenfor KrSand Dyrepark til middag. Det var kjempekoselig, og det er en av få anledninger til å treffe alle sammen på. Etter maten samlet vi oss i en slags lounge med et band som spilte live. Adrian var første mann utpå dansegulvet og det tok ikke lang tid før han også hadde kapret scenen sammen med bandet. Han danset, klappet og jublet mellom sangene og smeltet nok flere enn bare sin mors hjertet... :-) Her traff han også søte Sara på 5år fra England som var på ferie sammen med foreldre og storebror Joey på 11år. Adrian løp etter henne og stjal både klemmer og kyss, og endte med å snakke tulle-engelsk med henne! Da vi dro ropte han "Bye-bye, Sara!" "Hade, bye-bye!" *Smelt*

Tiden sammen med familien går alltid altfor fort, og før jeg engang har landet på Værnes savner jeg dem noe forferdelig. Håper ikke det blir for lenge til neste gang!

Og til Silje og Rolf-Magne; Igjen, sweeet krypinn ;-) Og ord blir fattige når man får servert middag som man gjør hos dere...

torsdag 13. mars 2008

God Påske!


I morgen tidlig klokken 07:55 går flyet til KrSand, og jeg bør vel snart begynne å pakke. Men jeg har migrene, typisk, og jeg håååper at den gir seg utover kvelden så jeg kan få gjordt noe. Jeg tror migrenen ble utløst under den horrible matteprøven vi hadde i dag. Etter matteprøven fikk jeg endelig tatt meg sammen (dvs June tok meg sammen) og tatt ei treningsøkt på 3T. Har jo vært medlem siden januar, men enda ikke trent ei gang. Men idag fikk vi altså trent :-) Vi hadde vannaerobic, en perfekt myk start for mine ikke-eksisterende muskler og kondis.

I forgårs var det Buzz hos Linn, og det kuleste av alt; Sauen Shaun på dvd!

Sjå sauen Shaun, sjå sauen Shaun
Ja, han er ven med dei som ikkje har ull óg.
Ikkje ver flau – du likar sau!
Å no skal vi sjå sauen Shaun

Sjå sauen Shaun, sjå sauen Shaun
Han har ein stil og rytmesans som er unik
Men berre vent!
Du er vel spent
på å få treffe sauen Shaun
Å, breke litt med sauen Shaun!



God Påske!


lørdag 8. mars 2008

Ski og aketur ved baklidammen
































Vi har kost oss sammen med svigermor (farmor) i dag, og ungene har akt ca 250 ganger i bakkene. Emma viste ferdighetene sine på ski, og Adrian fikk hoder til å snu med sin karakteristiske klukke/hysterisk skrikelatter ned bakkene. Dessuten campet vi rett ved Klaus Sonstad, fra "Are og Odin" eller NRK programmet "Kos og Kaos" :-D Han var både ivrig aker, og trøster når det trengtes.

fredag 7. mars 2008

Kos og kaos i sofaen











Det har tydeligvis snødd i natt














Det er masse snø i hagen og rundt lekestativet, og for å vise hvor dyp snøen er legger jeg ved et bilde fra i høst da den aller første snøen falt.

tirsdag 4. mars 2008

Vil ha!


Når det en gang slutter å snø, og begynner å regne vel og merke.

Fått tulipaner!


Svigermor var innom i går med en bukett tulipaner til oss, kjempekoselig!

Her i TrHeim snør det kjerringer, og det er ikke mye vårstemning å hente. Men jeg gleder meg til å feire påsken i KrSand, jeg regner med det er litt mildere og barere der nede. Jeg angret litt på at jeg ikke fant frem kamera da jeg kom inn døra med Adrian fra barnehagen i dag, vi var helt kritthvite begge to - bokstavlig talt nedsnødd!

Jeg og Stian snakket idag om å bli strengere på smokkebruken til Adriansen. Heldigvis er det smokkeforbud i barnehagen (unntatt ved sovetid) men her hjemme blir det fort smokk når sutringen tar til. Det går utover både tenner og ord, så fra og med i morgen er det kun smokk til natta (og ved middagsluren i helgene). Spent på hvordan det går, frykter at jeg er den som først kommer til å gi etter... Men det er jo heldigvis ikke så veldig brå overgang da, han er jo som sagt vant til smokkeforbud hele dagen i barnehagen.

søndag 2. mars 2008

Nattevaktshelg

Jeg var på nattvakt fra fredag til lørdag denne helgen, og ble ringt opp på lørdagen klokken 13:00 og spurt om jeg kunne tenke meg enda en natt på samme plassen. Det var stille og rolig begge nettene og kjempekoselige kolleger.

Adrian var på overnatting hos Emma og mamman fra lørdag til søndag, og jeg tror han koste seg stort, for han sov i nesten 4 timer da han kom hjem i ettermiddag :-)

Ellers har jeg vært flink husmor og funnet frem strykejernet (!) og gått over endel duker og klær som trengte å piffes opp.


Legger ut en søt videosnutt av en meget nyklekket Adrian i fanget til morfar. Det er fra første besøket i KrSand etter han var født, da han var 3uker gammel. *Smelt*