fredag 27. juni 2008

Lenge siden siste innlegg! En liten oppsummering...

Siden sist har det gått slag i slag med eksamener, festivaler, jobbing, planlegging av ferien og i tillegg et tappert forsøk få skikkelig kvalitetstid med flokken i marka og bading (de få dagene det var varmt). Dessuten har jeg hatt endel papirarbeid hengende over meg som en tikilosblokk med bekymring; når kommer vitnemålet, rekker jeg å sende det inn sammen med ettersendingsblanketten 1.juli, hvor er ettersendingsblanketten, hvor kan jeg få godkjent kopi av vitnemålet, rekker jeg å få kopiert og sendt det før vi reiser, hvor er søknaden om stipend og lån for neste semester, husk å sende inn søknaden om stipend og lån, husk å finne frem reiseforsikringskortene, ordne oppbevaring av posten mens vi er borte, betale alle regningene før vi drar, osv, osv......

I tillegg har jeg fundert, tenkt og grunnet lenge over hva jeg skal søke til neste år... Må si jeg begynner å bli ganske lei av alt som har med helse og omsorg å gjøre (i yrkessammenheng å gjøre), men samtidig er jeg redd for at det er det eneste jeg på en måte "kan". Eller, kan og kan, det er mange som gjør jobben min bedre enn meg, kanskje spesielt når jeg nå begynner å miste gnisten. Jeg har vel egentlig alltid drømt om å kunne jobbe med litt mer varierte oppgaver, som ikke er så rutinepreget som i helsevesenet. Samtidig som jeg liker å ha retningslinjer å gå etter, kan dagene fort bli litt kjedelige og lite engasjerende. Det er mange jobber innen helse og omsorg, og sykepleien trenger ikke nødvendigvis å bety turnusarbeid på et sykehjem eller sykehus. Men nå har jeg -igjen- byttet om på prioriteringene mine på samordna opptak; nå står sosiologi på 1.plass. Sykepleien har blitt dumpet ned til 3.plass. Så får vi se hva det blir av meg...
Drømmejobben nå er å kunne jobbe innen en humanitær organisasjon, som f.eks Fremtiden i våre hender, Redd Barna, Leger uten grenser osv. Kryss fingre for meg!

Akkurat i det jeg nå skulle til å legge ut litt bilder fra sist, gikk kamera tom for batteri. Så siste innlegg før ferien får bli uten bilder.


God sommer til alle,
og takk for et fantastisk skoleår til 3afpa!

lørdag 24. mai 2008

Grillparty!

Nye pustende blinkesko!

Hadde på meg en topp som ble ganske morsom når vinden kom under den :-D


Uklart hvem som lærer hvem å klippe gress her.






En som var LITT sjalu for at han ikke var baby`n i selskapet lenger

En som begynner å bli verpesjuk?


Mette ble vi iallefall!


Hilde, Magnus og lille Hedda har fått seg nytt hus, og vi var der og grillet i dag. Alt i alt var vi 5 voksne, 4 hunder og 3 barn. Adrian fikk seg nye sommersko i dag også, med blinkesåler!

fredag 23. mai 2008

Sommergarderoben til Adrian er i hus


Så nå må bare varmen komme!

17.mai feiring og besøk av mamma&pappa






Det har vært travle og trivelige dager i det siste. Besøk av mamma og de, 17.mai feiring, eksamener og tentamener... Og selvsagt har vi tatt oss tid til en tur i marka, nærmere bestemt Elgseth hytta. Snøen var ikke gått helt på noen deler av stien, men vi kom oss veldig greit frem!

På det ene bildet over, har Adrian kapitulert på veien opp til hytta. Han la seg rett ned, og nektet å gå ett skritt til :-) Men det er jo ikke så fryktelig rart, turen er på omkring mila!

17.mai ble feiret med kake og kaffe hos svigermor, tivoli og spareribs hjemme hos oss.

På fredag var jeg, mamma og pappa på Ikea uten Stian og Adrian. Der klarte vi å tuste bort 5 timer! Riktig nok tok vi oss tid til å spise kjöttbullar men tiden fløy! Men vi var alle enige om at tiden hadde gått fort da vi var hjemme ved 22:30 tiden:-)


Tusen takk for kjempekoselige dager, mamma og pappa!
Ikke minst takk for klesvasking, husvasking, oppvasking, barne-/dyrepass, matinnkjøp og alle gavene! :-D


torsdag 15. mai 2008

Mattetentamen i morgen!







I morgen er det vinn eller forsvinn, siden karakteren min henger i en tynn tråd. Men jeg prøver å ikke tenke for mye på det, og heller regne og pugge formler. Hater matte!

mandag 12. mai 2008

Jobb, jobb, jobb

Jeg har jobbet hele pinsa, så det har ikke blitt veldig mange turer på oss. Adrian overnattet hos farmor fra fredag til lørdag, og Stian og Eik lå i telt i natt. Mens jeg har jobbet selvsagt. I dag kommer mamma og de kjørende fra KrSand og skal være til over 17.mai, gleder oss! :-)

fredag 9. mai 2008

Verdens vakreste dukkevogner





Thats it- next time, I`m having a babygirl! Slik at jeg kan skjemme henne bort med en av disse :-)

torsdag 8. mai 2008

Det er jenta si, Nicole!





Nicole Richie har gjordt et godt valg av vogn til lille Harlow Winter Kate

søndag 4. mai 2008

Første turen i marka med Eik






































































Idag var vi en tur rundt Leirsjøen med hele flokken. Nesten all snøen har smeltet i marka, og det sildret og rant over alt. Også kom vi rett på en skikkelig froskeorgie, med et tredvetalls frosker som lå og mesket seg på sjøbunnen. Eik koste seg veldig, men ble fort sliten stakkars.
Nå skal vi straks til svigermor og gjengen og spise middag, og de får treffe Eik for første gang:-)