lørdag 29. september 2007

Bokstavfest!
















Igår hadde vi klassefest, og tema var å kle seg ut som noe som begynte på den første bokstaven i navnet vårt. Jeg kledde meg ut som Tingeling, og andre kom som bl.a kjærlighet på pinne, hawaiidame, togfører, lastebilsjåfør, cowboy, cowgirl, speider, heks, ku, troll, alv, rocker, anestesisykepleier, nisse, russ, trønder(!) og eskortepike. Det var kjempegøy!

onsdag 26. september 2007

26.September



Adrian og bamse er ute og nyter go`været!


I dag hadde vi heldags skrivedag på skolen. Det var mildt sagt en nervepirrende opplevelse, særlig de siste 15min hvor jeg skrev om kapp med klokken i håp om å kunne levere en hel oppgave. Og det gikk akkurat. Dvs, mine siste 5-6 setninger blir nok en fryd å tyde for den stakkars læreren som skal rette oppgaven(sauer og kråketær om hverandre!), og i tillegg klarte jeg i hastverket å glemme en ganske vesentlig setning i ett av avsnittene mine. Høres sikkert bagatellmessig ut, men det er så kjip feil, og det skaper sikkert litt hodekløing for den som leser den. Har på følelsen at jeg enten gjorde det knallbra, eller at det ble total fiasko. Tok endel kreative sjanser for å si det sånn...:-D Men før skrivedagen startet fikk vi utdelt en tidligere innleveringsoppgave ferdig rettet - og jeg fikk 5! Wow, snakk om gledelig start på året! Nå er kanskje ikke karakteren 5 i videregående skole like imponerende på alle, men for meg gjorde det dagen komplett. :-D

mandag 24. september 2007

Søte bilder av Marianne Aulie


"Optimist"



"Jeg har vært snill."



"Vi kommer hjem nå, mamma."


Jeg har så sansen for de lekne og fargerike bildene til Marianne Aulie. Selv om de (både maleriene og dama) er ganske utskjelte og beskyldt for å være både kommerse og "lavmål innen kunst", har de truffet meg midt i hjerterota. Jeg skal ikke skryte på meg å være hverken kjenner av kunst eller at jeg har god smak, men jeg har aldri før fått en slik tiltrekning til malerier som til disse. Bare titlene er så utrolig søte, varme, hjerteskjærende, hysterisk morsomme og ikke minst prikken over i`en i hvert maleri. Her er et lite knippe.
By the way, idag er det bare 3mnd igjen til julaften!!!

søndag 23. september 2007

23.September

Inglesina Classic

Helgen har gått stille og rolig for seg, med besøk av Emma og fårikål hos svigers i dag. I morgen er det årets første prøve på skolen, norsk norrønt. Så jeg burde virkelig ikke sitter her og klapre på pc`n for å si det sånn! Men det er jo så mye spennende å se og lese... Som f.eks på finn.no hvor det av og til dukker opp små gullklumper for oss steingale barnevognentusiaster, Inglesina Classic i mørk blå til skarve 2500,- Ett år gammel brukt til ett barn, og kan kjøpes ny i Sverige for 10.000. Suuuukkk.. Det er i slike øyeblikk man skulle hatt kjeller eller tørr garasje og noen kroner mer på konto enn jeg akkurat nå. Og en umenneskelig forståelsesfull make, på grensen til smågal selv. Ellers fant jeg for noen uker siden en engelsk side som heter Kiddicare.com hvor man kan få demonstrert både Balmoral og Kensington fra Silver Cross i en videosnutt. Jeg holdt på å dåne første, andre og tredje gangen jeg så den. Har aldri sett den "live" og så detaljert beskrevet før! Needless to say at jeg om mulig ble enda mer imponert og betatt av den. Aaah the suspension on that Balmoral...!

onsdag 19. september 2007

18.September


Gårsdagens pottesuksess var kjempeartig, men jeg tenkte at det vel var nybegynnerflaks. Men neida, idag gikk det like strålende, og vel så det. Da Emma og Adrian var ferdig med kveldsbadet satte jeg diskre frem potta så Adrian så det og ventet spent på reaksjon. Og gjett om den kom! Han var først litt usikker på bak og frem, men med litt hjelp fikk han satt seg på. Trykket og trykket, reiste seg og sjekket potta. Satte seg igjen, og slik fortsatte det i flere minutter helt til han klarte å pine ut to-tre småkabler. Stolt som en hane hjalp han til å skylle i do og trekke i snora. Emma fikk selvsagt også med seg alt oppstyret og kunne ikke vise seg dårligere enn det, så hun satte seg like godt til å presse på doen hun også. Så der satt de, side om side, og presset så de var helt lilla begge to. Og jeg sto å klappet og heiet som den rene fotballtrener på sidelinja :-D :-D

tirsdag 18. september 2007

Adrian scoret på potta idag for første gang...!!! :-)




I dag da vi var på Barnas Hus og kjøpte ny slange til det ene hjulet på vogna som har punget så kraftig at det var beyond all repair, fant vi ut på impuls at vi skulle kjøpe potte til Adrian.
Og da han var ferdig stelt for kvelden i dag, og bare manglet å ha på seg bleien tenkte jeg å prøve å sette han på potta et par minutter og se hvordan det gikk. Adrian lot seg villig sette på, og etter 5-6 sekunder smilte han og lagde tulleansikt - trodde jeg. Viste seg han klemte deeen kabelen! Scoooore!!
Wow, jeg ble helt vill, roste og roste, og kysset og klemte. Han trodde vel det hadde gått rundt for meg. Men han var tydelig stolt over innsatsen og hjalp til å dra i snora og vinke til bæsjen som vi skylte i do. Blir nok ikke vanskelig å sette han på i morgen igjen, mangler jo bare disco-kula så er det full fest på badet:-D

lørdag 15. september 2007

15.September


Idag har vi vært på Zitrus lekeland.
Som vanlig stappfullt, men ungene storkoser seg, og jeg må innrømme at jeg ble litt barn igjen jeg også i ballbingen og rutsjebanene ;-) Etterpå var vi innom Dyrebutikken på Solsiden og så på alle de rare dyra og fiskene. Adrian fikk seg en ny venn i en diger pappegøye som hermet etter alt man sa. Da vi kom hjem var det to trøtte småttiser som dumpet ned foran tv`n for å se Lilo og Stitch!

15.September

Sånn høres det ut når Emma og Adrian bader sammen!:-D Dette er fra i går kveld, Adrian sitter i en liten blå balje, og Emma sitter i selve bunnen av dusjen. Slik som dette holder de det gående i en time hvis de får lov:-)

tirsdag 11. september 2007

mandag 10. september 2007

10.September





















Stokke TrippTrapp! Vi var å kjøpte den i dag etter skole\jobb\barnehage, og det endelige fargevalget falt på sort. Enkelt og greit, passer til alt, særlig vår nåværende spisestue. Lett å lakke om når den tid kommer, og rett og slett stilig å se på synes jeg. Siden Adrian fremdeles ikke er helt stødig ved bordet kjøpte vi også babysettet til. Nå kommer det jo også inkl ryggstøtte.