søndag 14. september 2008

Adrian tar seg en pust i bakken.


Utsikten fra toppen over Jonsvannet. Og Per:-)

Adrian legger stein på varden.


I dag tok ble vi invitert med på tur til Jervfjellet av Sigrid og Per. Jervfjellet ligger ca 500moh, med utsikt over Jonsvannet. Turen dit var tidevis tung, men fy søren så fint det var! Vi brukte omtrent 1,5 time til toppen og 45minutter ned.

onsdag 10. september 2008

I dag har alle fire vært på konsert med Trondheim Symfoniorkester! Det var helt fantastisk, og begge småttisene storkoste seg. Den ble holdt i Storsalen i Olavshallen. Konserten var spesielt for familier med barn i alle aldre, og det ble spilt kjente klassiske stykker som de fleste kjente igjen. (De fleste var av komponister som knapt kunne uttales, men alle kan nynne!) Fedrene i salen jublet ekstra høyt da themesongen til StarWars ble spilt :-) Mellom musikken kom pingvinen "Bismarck" og skapte jubel, latter og stemning for barna med klassisk tiss og bæsj humor, dirigering av orkesteret og dans som ungene skulle gjøre samtidig med han. Det gav skikkelig mersmak, og satser på å komme oss på en julekonsert når den tid kommer.




Pingvinen "Bismarck"

Trondheim Symfoniorkester


Storsalen i Olavshallen sett fra scenen. Vi satt midt på 3 rad, og hadde bokstavlig talt orkesterplass!

tirsdag 9. september 2008




Ergo selen "vår" er jammen meg populær! Nylig observert i bruk av Julia Roberts, Kerri Russel og verdens søteste og største familie; "Duggar" familien :-) Sistnevnte har vel litt erfaring også, etter 18 barn!

Det var dagens reklame.. ;-)

mandag 8. september 2008

Helgen






Helgen har forløpt med bursdagsfeiring av Emma som ble 7år, hyttetur/sopptur, og en ørliten bytur på meg som dermed lå dårlig i et døgn etterpå....
Torsdagen startet med Emmas bursdag sammen med venner og familie av henne. Deretter var det bytur på meg på fredag, og dagen derpå ble tilbrakt -i klassisk, velkjent stil- i fosterstilling og over toalettskålen. Jeg tåler virkelig ikke en bytur lenger. Dvs, det har bare blitt verre og verre, og nå tror jeg snart jeg må kaste inn håndkle! I mens jeg svevde mellom liv og død, tok Stian småttisene med på en to timers kjøretur til familiens hytte hvor det ble skogtur med kantarellplukking. På søndag, mens jeg fremdeles så stjerner, var det enda en feiring av Emma, denne gangen på Zitrus lekeland. Etter hva jeg har hørt så koste de seg kjempemasse, spiste og lekte som bare barn kan.

tirsdag 2. september 2008

Sjekk denne kuule retro Emmaljunga sportsvogna! Den hadde jo vært perfekt for Adrians siste dager som vognfører... Og velholdt da! Kritthvite dekk på den, rett og slett mint condition! Bare så kjedelig at selgeren skal ha 3000 (velfortjente) kroner for den...




Og her har vi noe så skjeldent som en retro tvillingvogn! Merket er mest sannsynlig en Emmaljunga.


Og mens vi er i det retro hjørnet, hvorfor ikke slenge med en tidsriktig vognleke i samme fargene :-D Denne vekker gamle minner...

mandag 25. august 2008

Søndagstur og kafebesøk






I går hadde vi med oss nabojenta som Emma leker mye med når hun er hos oss, med på tur. Vi gikk innover mot Grønlia, men gikk ikke hele veien inn til hytta. I stede tok vi rastepausen på resturanten på Lian på veien tilbake.

lørdag 23. august 2008



I dag har Emma og Adrian vært hos farmoren sin og grillet med jobben hennes. De koste seg med is (Adrian hadde proppet i seg 4...!) godis og ble malt i ansiktet. Eik har fått seg ny sele istede for halsbånd. Det tok litt tid å venne seg til, men nå tasser han fornøyd rundt med det. Han skal selvsagt ikke ha det på hele tiden mens han er inne, men greit å få han fortrolig med det med en gang.

torsdag 21. august 2008

Råååsa matchende vogner

Balmoral på tur

Hoho, hvem sa at Silver Cross Balmoral ikke var vognen å dra med på tur i skog og mark? :-D

fredag 15. august 2008

Ingen kjem til fjells på ein flat veg

5930 studenter fulle av forventning

Rektor og ledelsen ved NTNU



Litt kø måtte påregnes for å komme fra seremonien og til Dragvoll...

Faddergruppene samlet seg på plenen utenfor for å bli bedre kjent

En gruppe studenter med faddere vises rundt på Dragvoll.










Programmet for seremonien:

  • Akademisk prosesjon
  • Musikkinnslag ACADEMIC FANFARE v/Bjørn Alterhaug med musikere
  • Tale av NTNUs rektor Torbjørn Digernes
  • Musikkinnslag ved The South
  • Presentasjon av av Studentersamfundet, ISFiT (den internasjonale studentfestivalen), NTNUI (Norges største idrettslag) og Studenttinget.
  • NTNUI danseshow
  • Tema: Student i Trondheim m/Per Olav Alvestad (tidligere programleder i Newton)
  • Utdeling av Tilgjengelighetsprisen.
  • Presentasjon av Studentsamskipnaden
  • Praktiske orientering.
Deretter ble vi kjørt i busser opp til Dragvoll og møtt av våre respektive faddergrupper. Vi utvekslet navn og tlfnummer, spiste lunch sammen og fikk en liten guide av skolen og byggene vi hovedsaklig kommer til å holde til.

Rektors tale startet og sluttet med sitatet som sto innskrevet over ei seterdør i Ottadalen : ”Ingen kjem til fjells på ein flat veg”