onsdag 22. oktober 2008

I går var det superkoselig "syklubb" her i heimen, med besøk av jenter fra påbyggingsklassen i fjor. Hun ene hadde med seg sin meget nyklekkede pode som selvsagt smeltet meg totalt... :-) 3uker gammel, masse mørkt tykt hår, og bare helt nydelig...!

I dag har det vært siste bursdagsfeiring av Adrian med venner og deres barn som vi ikke fikk plass til på søndag. Adrian (og jeg) fikk mye fint, og vi kan gå mørketiden trygt i møte med mange fine bøker, malesaker og perler(sånne man lager på brett, og stryker etterpå).

Ellers poster jeg bilder av de lekreste nye lookene på Emmaljungas City Bager;Creme Leatherette, Pro Forest, og White Croc. I love! Som siste navnet antyder, er det faktisk krokodilleskinnsmønster i stoffet!
I tillegg må jeg legge til den nydelige grønne Simo Kombien, den fargen er bare perfekt for "oss" turfolk ;-) Jeg så den ute på tur her forleden, og falt pladask for den! Gode gamle, vuggende Simo.... :-)

søndag 19. oktober 2008



Hurra for Adrian!

Dagen i dag har blitt feiret med nærmeste familie, kaker og masse gaver. Adrian og Emma sov hos farmoren sin i natt, så han kom hjem til ferdig pyntet hus og gavebord. Øynene var som tinntallerkner da han kom inn døren :-)

lørdag 18. oktober 2008


Hurra for meg!


I kveld har jeg og Stian vært og spist verdens beste kinamat, og sett verdens beste norske skrekkfilm:-D Jeg som alltid blir skuffet over norske skrekkfilmer fikk meg en skikkelig overraskelse da vi så Fritt Vilt 2 i dag. Jeg var faktisk fysisk sliten etterpå, etter hyling, klamring til Stian og å hyperventilere i nesten to timer. Anbefales, løp og se!

fredag 17. oktober 2008


Denne helgen er det dobbel bursdagsfeiring i huset, jeg og Adrian har nemlig bursdag! Jeg blir 26år(...iiiik!) på lørdag, og unge herr Adrian blir 3år på søndag. Min bursdag skal ikke gjøres noe større ut av enn kino og middag med min kjære. Jeg elsker kinamat, så det blir nok i den duren. Adrian skal feires med familieselskap på søndag, og et venneselskap på onsdag. Gleder meg så til å se ansiktet hans når han skjønner at dagen hans endelig har kommet:-)

mandag 13. oktober 2008


Da var det Adrians tur til å ha vannkoppene.

lørdag 4. oktober 2008

Hello new icecream!











Oh la la! En ny is! Stian kom hjem med is i går, Ben and Jerrys Cookie Dough! Jeg har hørt om denne isen, eller merket tidligere, fordi de skal være motstykket og erkekonkurrenten til Haagen Dazs i hjemlandet USA. Det har "alltid" vært en "hva liker du best, Haagen Dazs eller Ben and Jerrys?" diskusjon over there når det snakkes om god iskrem.
Og i går kveld, helt overraskende, fikk jeg denne isen i fanget.
Første skjeen var sånn "mm, den var jo god jo!", men etterhvert merket jeg at jeg egentlig liker Haagen Dazs best. Kakedeigen i Ben and Jerrys var mildere i smaken enn Haagen, noe Stian likte bedre. Dessuten var det litt for fyldig fløtesmak (hadde aldri trodd jeg kunne mene noe sånt) i Ben and Jerrys, faktisk litt for søtt. Men de skal ha kred for meget fargerik og morsom innpakning, og utrolig fantasifulle titler på de forskjellige smakene. Dessuten er Ben and Jerrys det "miljøvennlige" valget av iskrem, de er minst like opptatt av miljø, etikk og politikk som å lage god iskrem.
Men jeg skal selvsagt smake på alle Ben and Jerrys som jeg overhode kommer over i TrHeim, iskremelskeren som jeg er:-)

torsdag 2. oktober 2008

Endelig er pc`en tilbake i huset, tom for støv og frisk som en fisk. Siden sist har Stian vært på sin første rypejakt, og jeg har fått dilla på den nye (i TrHeim) typen til Haagen Dazs, nemlig Cookie Dough Chip. Den er bare så siiiinsykt god, jeg eeelsker den! Emma har fått vannkopper, så nå venter vi i spenning på de første prikkene på Adrian... :-)




Adrian følger nøye med mens den første rypa blir rensket.


Mmmmm..... himmel på jord.

To sultne småttiser som venter på middag. Emma med vannkopper:-)

søndag 14. september 2008

Adrian tar seg en pust i bakken.


Utsikten fra toppen over Jonsvannet. Og Per:-)

Adrian legger stein på varden.


I dag tok ble vi invitert med på tur til Jervfjellet av Sigrid og Per. Jervfjellet ligger ca 500moh, med utsikt over Jonsvannet. Turen dit var tidevis tung, men fy søren så fint det var! Vi brukte omtrent 1,5 time til toppen og 45minutter ned.

onsdag 10. september 2008

I dag har alle fire vært på konsert med Trondheim Symfoniorkester! Det var helt fantastisk, og begge småttisene storkoste seg. Den ble holdt i Storsalen i Olavshallen. Konserten var spesielt for familier med barn i alle aldre, og det ble spilt kjente klassiske stykker som de fleste kjente igjen. (De fleste var av komponister som knapt kunne uttales, men alle kan nynne!) Fedrene i salen jublet ekstra høyt da themesongen til StarWars ble spilt :-) Mellom musikken kom pingvinen "Bismarck" og skapte jubel, latter og stemning for barna med klassisk tiss og bæsj humor, dirigering av orkesteret og dans som ungene skulle gjøre samtidig med han. Det gav skikkelig mersmak, og satser på å komme oss på en julekonsert når den tid kommer.




Pingvinen "Bismarck"

Trondheim Symfoniorkester


Storsalen i Olavshallen sett fra scenen. Vi satt midt på 3 rad, og hadde bokstavlig talt orkesterplass!

tirsdag 9. september 2008




Ergo selen "vår" er jammen meg populær! Nylig observert i bruk av Julia Roberts, Kerri Russel og verdens søteste og største familie; "Duggar" familien :-) Sistnevnte har vel litt erfaring også, etter 18 barn!

Det var dagens reklame.. ;-)