lørdag 28. februar 2009

I dag har vi vært flinke og endelig malt soverommet vårt. Det begynner å bli en stund siden vi kjøpte koster og maling, men vi har liksom aldri fått fingeren ut. Men nå er det altså gjort og det ble riktig så koselig, må jeg si! Fargen i spannet liknet veldig på den kaffelatten vi har på stua, men nå som den har tørket ser den mer grå ut, litt kald gråfarge. Veldig fin! Nye trepersienner til vinduet, en glasshylle på veggen (sånn at vi også endelig får vist frem dåpssølvet til Adrian), og ommøblerert litt slik at vi får plass til en sprinkelseng om ikke så lenge. Nå mangler bare et sengeteppe så blir det så fint atte!

fredag 27. februar 2009



Mens pappa i huset og Emma er på kveldsskitur i marka, koser vi to oss inne med nybakte muffins, ost, kjeks og oppskåret eple!

torsdag 26. februar 2009

I går var det syklubb hos Hilde og June med "Kokkelimonke" og deilige, hjemmebakte horn! Mmm:-) Alltid så koselige disse møtene, og timene flyr altfor fort.


I dag skal jeg prøve første natten uten smokken til Adrian. Gruer meg litt, for jeg er er så dårlig til å stå på krava når det gjelder sånne ting. Men nå er faktisk tiden inne! Det har til og med jeg innsett.

Update: Han gråt i ca 15 min og var litt opp og ned fra sengen, men takket være Emma som la seg nede sammen med han sovnet han etter 5 minutt... :-)





mandag 23. februar 2009

Jeg har vunnet en Easy Walker SKY!


Dette er ei helt grei vogn, lett - kun 9kg, god fjæring på bakhjulene, dyp handlekurv, stor bagdel (80x40x56cm innvendig). Den er i tillegg robust, og får gode anmeldelser av de som har den.



Men nå er det bare to små problem... Jeg vil ikke ha en vogn med bare forovervendt sportsdel, og den bør av alle farger ikke være neongrønn. Eller "lime" som Easy Walker kaller den. Så denne står nok for salg den dagen den er i hus, i uåpnet forpakning.

Men hallo - jeg vant ei vogn!! Johooo!!!! :-D

lørdag 21. februar 2009



AC/DC på onsdag var helt rått! Jeg gråt da vi kom inn og kastet opp da vi dro. Men sånn er det å være gravid på konsert!

fredag 13. februar 2009

A trip down memory lane
Disse blomstene husker jeg!




Tror jeg hadde en sånn barnevogn fra Fabuland, og de dørene husker jeg godt.




Tror jeg hadde en sånn bamse som er i midten. Halsen var et ledd slik at hode kunne bevege seg.



Åh, sånn "grantre" hadde jeg! Og et rundt et, som skulle være epletre eller noe.



Har vage minner om et sånt fuglebur, og at det var veldig spennende med den fuglen inni!


Gratulerer med dagen, Stian!

I dag har det vært bursdagsfeiring med svær sjokoladekake, gaver og sang. Småttisene krevde å få blåse lys de også, så det ble sang og lysblåsing x 2 :-) I morgen har vi fått barnevakt av et vennepar, så da blir det kino og kanskje litt god mat...mmmm!

tirsdag 10. februar 2009

Lei av å være kvalm!! Trodde det skulle gi seg etter 3måneder, men her har det bare blitt verre. Adrian har også begynt å skjønne at det er action på gang når mamma springer mot toalettet, så han springer etter for å se på... Etterpå hermer han etter meg, stakkar. Tror ikke han tar skade av å se på, han skjønner jo at det blir "bra i magen" etterpå. Men det er nesten umulig å skjerme han, for han springer etter hver gang:-S

fredag 6. februar 2009

Alternativ boksamling - som du forhåpentligvis ikke finner i altfor mange barnefamilier-

1. Du er annerledes - og det er ikke bra
2. Gutten som døde av å spise alle grønnsakene sine
3. Pappas nye kone, Robert
4. Steder mamma og pappa gjemmer kule ting
5. Hammere, skrutrekkere og sakser: En Slik-gjør-du-det-bok
6. Barnas store haike-håndbok
7. Maria var så slem at mammaen hennes sluttet å være glad i henne
8. Nyskjerrige Nils og høyspentgjerdet
9. Alle katter og hunder havner i helvete
10. Den lille pysa som sladret
11. Noen katter kan fly
12. Nok er nok, du skal adopteres bort
13. Bestefar får en likkiste
14. Hvorfor kan ikke herr Gaffel og frøken Stikkontakt være venner?
15. Pusur får kattekreft
16. Pappa drikker fordi du griner
17. Fremmede har det beste smågodtet
18. Hyl, spark og grin deg til din vilje
19. Du var en ulykke.
20. Ting rike barn har, men som du aldri vil få...
21. Pop! sier hamsteren... og andre morsomme mikrobølge-leker
22. Mannen i månen er faktisk Carl I. Hagen
23. Marerittene dine er sanne
24. Hvor vil du helst bli begravet?
25. Egg, dopapir, og din skole





SÅNN ser det ut inne i hodet mitt for tiden. Jeg regelrett går å sikler og fantaserer om ris, reker og scampi hele dagen. Jeg kunne spist scampi rå med skall og full pakke om jeg hadde hatt det. Det er helt sykt! Jeg er jo veldig glad i skalldyr og scampi fra før, men det har gått over i en besettelse etter jeg ble gravid. Faktisk så har jeg ikke spist kjøtt på et julebord på mange år, jeg spiser kun fisk og skalldyr, så glad er jeg i det. Men nå kan du gange dette med hundre!!