mandag 27. september 2010

Liten oppdatering!

Det er travle tider om dagen, med skole, småttisene og oppussing! Men det er knallgøy, alt sammen :-)
Adrian hjelper til å både sparkle, pusse og male, og sier at "jeg får lov til å hjelpe han", hihi :-) Jeg får pent innta assistentrollen, med andre ord. Akkurat nå er det soverommet mitt som pusses opp, og her skal det være mørkt, lunt og koselig. Fargen på veggene er mørk kaffe, og bak sengen klistrer jeg opp en tapet som heter Eco Velvet 2606 og kommer fra Borge:


I taket håper jeg at denne fra Lisbeth Dahl gjør susen:


Gjett om jeg gleder meg til det blir ferdig :-)

lørdag 4. september 2010

Bursdagsfeiring med familien

I dag hadde vi familie/barneselskap med kaker og kaffe. Tomine skjønte ikke helt vitsen med alt oppstyret, men så ut til å nyte oppmerksomheten og alle lekekameratene :-)







Litt dårlig gjort å ikke gi meg kake i min egen bursdag!


 Vær så sniiiil...?


Sånne bling-bling muffins kan man bare servere i jentebursdag!


Adrian lot seg ikke vippe av pinnen av alt det rosa stæsjet.


 Morro å rive opp gavepapir!


Noen av de fine kortene hun fikk.

torsdag 2. september 2010

Hurra for Tomine 1 år!

Dagen startet med flagget til topps med rosa ballonger på!
 Etter at jeg hadde vært på skolen, var det full fart til fotografen. Vi var hos en flink dame på Foto og Kunst i Kristiansand, og morfar var med og filmet mens vi tok bilder.


Hos fotografen!





Litt piffing av hår og tørking av smuler må til!




Med ei så nydelig dokke, må jo resultatet bli bra!

Neste tirsdag skal jeg ned og se bildene, og jeg tipper det blir vanskelig å velge!



Hjemme igjen var det tid for litt gaver, og denne fine boksen med klosser fikk hun av Adrian.


Og nye tøfler av mamman sin :-) Mormor og morfar kjøpte Tripp Trapp stol som en tidlig gave forrige uke! To fine kort i posten har hun også fått, og lykkeønskninger på mobilen.

Til lørdag blir det en liten feiring sammen med nærmeste familie, og på søndag kommer farmor fra Trondheim på besøk. Det gleder vi oss til!

tirsdag 24. august 2010

Shrek



I dag har det vært typisk høstvær med regn og masse vind, så da fant vi ut at det passet med en tur på kino! Vi så Shrek - lykkelig alle sine dager, og den var sånn midt på treet. Egentlig den dårligste av alle i serien. Lite latter og mye morbid, og en temmelig tam historie. Men, vi koste oss likevell :-)

søndag 22. august 2010

Min bok

I dag har jeg og Adrian kost oss med å lage ferdig "Min Bok" som barnehagen sender ut til barna.
 Her skal man fylle i med bilder og skrive litt om hva man liker og ikke liker, hva man gjorde i sommer, og pynte som man vil. Adrian pyntet med Toy Story klistremerker og fine tegninger.
Denne boken kan de små ta frem og bla i når de har lyst, trenger å se noen kjente fjes, eller bare vil vise frem familie og ting de liker.

Sånn ble Adrians bok:


Skrevet navnet sitt helt selv!



"Familien min"









Bakerst hadde vi plass til et ikke så rent lite kunstverk!

lørdag 21. august 2010

Litt vel spennende uke!

Denne uken startet veldig spennende, men også ganske dramatisk. På mandag begynte Adrian i ny barnehage like nedi her. Siden det var første dagen hadde han "besøkstid" fra 9 til 11, og jeg var med han hele tiden. Klokken 11:30 begynte jeg på studiene mine på Universitetet i Agder, så det var en både spennende og travel formiddag. På kvelden, like før Tomine skulle legge seg, satt Adrian med et eple som han delte i båter med en fruktkniv. Tomine har begynt å skjønne at det andre putter i munnen mest sannsynlig smaker godt, og står og tigger og gaper mot alle som spiser. Adrian skulle være snill storebror og delte en liten eplebit med henne, og så var det gjordt. Den satte seg bom fast, og hun hostet og harket (forsøkte iallefall) samtidig som det gikk opp for meg at eplebiten hadde satt seg fast og hun ikke fikk puste. Stakkars Adrian ble temmelig fortvilet og gjentok "unnskyld, unnskyld!" Heldigvis klarte jeg å holde hode nogenlunde kaldt og snudde henne opp ned og klappet henne hardt mellom skuldrene. Men det hjalp lite. Jeg var alene med dem og etter ti-tyve sekunder uten at hun fikk biten ut løp jeg og ringte 113. Før det var det hele litt uvirkelig, og hun har jo fått ting litt i vrangen før, men da jeg hørte meg selv rope "jeg har en baby på 11 måneder som ikke får puste" gikk det liksom opp for meg hvor alvorlig det var. Jeg begynte å skjelve ukontrollert og minuttene føltes som de lengste i mitt liv! Da de endelig kom, stakk de en skje i halsen på henne for å fremprovosere brekninger. De lyste i halsen og konkluderte med at hun nok hadde fått biten opp. Hun var jo helt gjennomsvett og ikke minst full av slim og oppkast, så da de gikk, tok jeg henne med for et bad. Stakkars, hun måtte jo være utslitt. Men, før jeg hadde rukket å tappe i varnnet, stoppet pusten opp igjen og jeg løp opp trappen med henne opp ned og ringte 113 igjen. Den samme ambulansen snudde, og var raskt tilbake igjen. De mente at siden hun gråt, så pustet hun, og mens vi snakket med dem, fant vi en liten eplebit på ermet hennes sammen med alt slimet. Etter det, roet hun seg betraktelig og pusten var helt normal. Jeg sov ikke godt den natten, og våknet mange ganger og hørte på pusten hennes. Den var heldigvis helt fin, men det tok en stund å slappe helt av! Ikke minst var jeg redd Adrian hadde skyldfølelse eller var blitt skremt, og dagene etter brukte jeg på å sørge for å snakke om hvor snille og flinke doktoren var og at det gikk kjempefint og det var bra det kom slim sånn at den ekle biten kom ut av seg selv. Hele tiden med superfokus på å ikke si noe som kunne få han til å føle skyld. Jeg tror at det hele gikk veldig bra for alle, og jeg tror faktisk Adrian nesten har glemte hele greia med mindre han skulle blitt påmint det. Heldigvis :-)


fredag 13. august 2010

Sånn blir resultatet når morfar er med til frisøren!


Alt kler den smukke!

Siden Adrian begynner i barnehagen på mandag, tenkte jeg at det passet seg med en ny klipp. Morfar var ivrig og tilbød seg å ta han med - og dette ble altså resultatet. Jaja, alt kler den smukke :-)

fredag 6. august 2010

Uka vår


På tirsdag ble pappa 60 år!


Jeg og Adrian lagde kaken sammen kvelden før, og den ble sånn ca perfekt! Rett og slett dritgod :-)


Ikke helt fornøyd med at mamma drar frem kamera hele tida :-)


Jubilanten selv ønsket ingen oppstyr, og ville egentlig bare være i campingvogna på dagen sin. Men vi fikk mast han hjem til litt kake, besøk og fine gaver.




I går, torsdag, fylte mamman hans 79 år!


Vi kom mens tante også var der, og vi koste oss med kaffe og wienerbrød, og småkrapylene :-)


Rett og slett nydelige! Vi er så glad for hver dag vi har våres kjære Ollis, hun er den beste!


Etter besøk hos Ollis, dro jeg og Adrian til byen og traff to av kusinene mine og deres tilsammen tre jenter. Der hadde vi en matbit på Macen før vi dro på kino og så Pelle Politibil. Stor suksess for alle sammen :-)

mandag 26. juli 2010

Pink in concert!



I går var jeg en av de 10000 kristiansanderne som så Pink på Odderøya. Det var luftakrobatikk, pyro, tørris og kjente radiohits og jeg sto igjen med en følelse av å virkelig fått en bit av artisten. Hun var veldig personlig henvendt til publikum, pekte ut flere hun kjente igjen fra tidligere konserter, og vi fikk en underlig opptreden av ektemannen hennes iført en kopi av neglisjeen hun brukte på scenen. Hun ble nok like paff og lattermild som resten av publikum :-) Morsom konsert!

lørdag 24. juli 2010

Mine to favoritt-trøndere

Nemlig Adrian og Eli Rygg!

Adrian var på campingen med mamma og de i går, og i kveld fikk jeg dette fine bildet på mobilen min. Det hadde vært barneshow på Åros, og Adrian hadde fått hilse på Eli Rygg, som vi har sett så mange klipp med på YouTube. Kjenner jeg blir helt rørt av å se på dem sammen :-)

 Takket være henne kan han alle fargene i regnbuen i helt riktig rekkefølge:


"Regnbuen ser jeg på himmelen stå; rød, oransje, gul og grønn og blå, indigo kommer så. Den siste fargen er så lett - den heter rett og slett fiolett!"