mandag 18. oktober 2010

Bursdagsforberedelser!

I dag har jeg bursdag, og i morgen blir Adrian 5år!
Vi har laget disse fine invitasjonene til guttene i barnehagen, og levert på døren til noen av barna i veien her som Adrian leker med innimellom. Vet nesten ikke om det er jeg eller Adrian som gleder seg mest, jeg! :-)


Jeg pakket inn gavene fra meg, mamma og pappa, og besteforeldre som hadde sendt penger til å kjøpe gave som han skal få åpne i morgen. Øynene ble store som tallerkener da han fikk se pakkene i går, og jeg er nok litt slem som liker å terge han ved å la han vente på disse i to dager :-) I går kveld var vi å kikket forsiktig på dem, og han fikk riste litt på noen av dem. Tipper det er en liten gutt som sovner og våkner med sommerfugler i magen ved siden av denne stabelen! (Han sover nemlig i min seng på rommet for tiden, jeg og Tomine låner fremedeles hans rom etter oppussingen!)

Bilder fra Dyreparken forrige søndag.

Som sagt var vi en tur i Dyreparken på søndag i forrige uke da Stian og Emma var på besøk. Vi hadde gratisbilletter, men siden det er lavsesong i Dyreparken fra 1.Oktober, var det ikke så mye som var åpent. Men vi fikk gått hinderløypen, sett løver, griser, kenguruer, hester, kuer, og kjørt bilbane og vært i Kardemommeby :-)









mandag 11. oktober 2010

Koselig og effektiv helg


Denne helgen har vi hatt besøk fra Trondheim. Stian og Emma kom på besøk, og Stian satte opp ny vegg til oss! På søndag var vi i Dyreparken, men de bildene kommer litt senere.


Nye fine dører! Mitt soverom, badet og Adrians nye rom fikk nye dører. Den bakerste er de gamle. Den nye er av merket Dooria fra Monter.

Gammel kommode fra mine besteforeldre som har fått seg noen strøk sortmaling i høyglans. Vakkert, men umulig å holde støvfritt :-)


 Her skal det komme ny vegg, som i første omgang blir Adrians rom og når loftet er ferdig skal det bli vaskerom. Barnerom og tvstue blir da på loftet.




 Veggen er ferdig! Nå mangler bare renoveringen av stuen. Som man ser har vinrødt vært hot i denne stuen de siste femten årene :-) Goodbye 1990, hello tjueti :-D



 

Gullungene koste seg sammen midt i all oppussingen, og fant ut at det "nye" soverommet var en fin plass å gjemme seg for å leke uforstyrret mens de voksne jobbet :-)

mandag 4. oktober 2010

Begynner å bli dreven Bento-mamma!


Sånn ser en av favorittene til Adrian ut, da særlig Vestlandslefsene med sukker og kanel, og rømme og laks. Ost og kjeks går også ned på høykant, og gjerne de små røde Babybel ostene. I den lille boksen har jeg alltid litt snacks, f.eks Cheerios, rosiner, nøtter, salte fisker, eller ketsjup hvis han får pølsebiter med i boksen. De fargerike silikonformene gjør det ekstra pent synes jeg, og i tillegg fungerer de veldig bra som romdelere :-)

lørdag 2. oktober 2010

Soverommet er ferdig!

Dvs. det mangler gulvlister, bilder, evt kommode og senere ny dør, men jeg tør faktisk kalle det ferdig. Endelig!
Det første sparklestrøket ble gjort 24.september, men fordi jeg nesten bare har fått mulighet til å jobbe etter skolen mens Tomine sover, så har det ikke kunnet gått så mye raskere. Men den som venter på noe godt...  :-) Resultatet er akkurat som jeg håpet og ønsket meg, mørkt, lunt, og klassisk vakkert. Skikkelig jenterom!

24.september: Her sparkles og pusses det for harde livet!

25.september: Aller første malingstrøk. Litt skeptiske på om det var rette fargen, den så rett og slett ikke ut. Men etter tredje strøket var det ingen tvil, den er nydelig!

28.september: Malt ferdig tak, lister, vindu og vegger. Hengt opp nye gardiner og kledd sengen. Tapeten var bestillingsvare og ble hentet 30.september. Samme dag kom lysekronen.

Tatt i dag, like etter at parketten ble lagt. Litt dårlig lys med mobilkamera, men det går så mye raskere å laste opp disse bildene.

Kronjuvelen på rommet :-) Fra Lisbeth Dahl, via Carolines Butikk. Kom etter bare tre dager!

Gardinene er tunge, i en type semsket kvalitet. Jeg har to pynteputer på sengen i samme stoff. I karmen ligger et lite såpestykke pakket pent inn med hilsen og takk for bestillingen av lampen fra Carolines Butikk.

Garderobeskapene sto etter mamma og de, men knottene var malt lilla (typisk mamma!) så de fikk et strøk hvitmaling samme som listene.

Tapeten litt nærmere. Borge Eco Velvet 2606. Den er råfin, blomstene er i myk fløyel og bakgrunnsfargen helt nydelig. Men, ingen klatring på veggen! Den tåler ingen ting :-D

Parketten, matt hvitmalt eik. Spesielt valgt fordi den passet så godt til tapeten! :-)

mandag 27. september 2010

Liten oppdatering!

Det er travle tider om dagen, med skole, småttisene og oppussing! Men det er knallgøy, alt sammen :-)
Adrian hjelper til å både sparkle, pusse og male, og sier at "jeg får lov til å hjelpe han", hihi :-) Jeg får pent innta assistentrollen, med andre ord. Akkurat nå er det soverommet mitt som pusses opp, og her skal det være mørkt, lunt og koselig. Fargen på veggene er mørk kaffe, og bak sengen klistrer jeg opp en tapet som heter Eco Velvet 2606 og kommer fra Borge:


I taket håper jeg at denne fra Lisbeth Dahl gjør susen:


Gjett om jeg gleder meg til det blir ferdig :-)

lørdag 4. september 2010

Bursdagsfeiring med familien

I dag hadde vi familie/barneselskap med kaker og kaffe. Tomine skjønte ikke helt vitsen med alt oppstyret, men så ut til å nyte oppmerksomheten og alle lekekameratene :-)







Litt dårlig gjort å ikke gi meg kake i min egen bursdag!


 Vær så sniiiil...?


Sånne bling-bling muffins kan man bare servere i jentebursdag!


Adrian lot seg ikke vippe av pinnen av alt det rosa stæsjet.


 Morro å rive opp gavepapir!


Noen av de fine kortene hun fikk.

torsdag 2. september 2010

Hurra for Tomine 1 år!

Dagen startet med flagget til topps med rosa ballonger på!
 Etter at jeg hadde vært på skolen, var det full fart til fotografen. Vi var hos en flink dame på Foto og Kunst i Kristiansand, og morfar var med og filmet mens vi tok bilder.


Hos fotografen!





Litt piffing av hår og tørking av smuler må til!




Med ei så nydelig dokke, må jo resultatet bli bra!

Neste tirsdag skal jeg ned og se bildene, og jeg tipper det blir vanskelig å velge!



Hjemme igjen var det tid for litt gaver, og denne fine boksen med klosser fikk hun av Adrian.


Og nye tøfler av mamman sin :-) Mormor og morfar kjøpte Tripp Trapp stol som en tidlig gave forrige uke! To fine kort i posten har hun også fått, og lykkeønskninger på mobilen.

Til lørdag blir det en liten feiring sammen med nærmeste familie, og på søndag kommer farmor fra Trondheim på besøk. Det gleder vi oss til!

tirsdag 24. august 2010

Shrek



I dag har det vært typisk høstvær med regn og masse vind, så da fant vi ut at det passet med en tur på kino! Vi så Shrek - lykkelig alle sine dager, og den var sånn midt på treet. Egentlig den dårligste av alle i serien. Lite latter og mye morbid, og en temmelig tam historie. Men, vi koste oss likevell :-)

søndag 22. august 2010

Min bok

I dag har jeg og Adrian kost oss med å lage ferdig "Min Bok" som barnehagen sender ut til barna.
 Her skal man fylle i med bilder og skrive litt om hva man liker og ikke liker, hva man gjorde i sommer, og pynte som man vil. Adrian pyntet med Toy Story klistremerker og fine tegninger.
Denne boken kan de små ta frem og bla i når de har lyst, trenger å se noen kjente fjes, eller bare vil vise frem familie og ting de liker.

Sånn ble Adrians bok:


Skrevet navnet sitt helt selv!



"Familien min"









Bakerst hadde vi plass til et ikke så rent lite kunstverk!