mandag 4. april 2011

Oppdatering del 2


Bildene er klippet fra videoklipp, så kvaliteten er litt kornete.

Vi dro til Trondheim og feiret jul, og her er vi i ferd med å ta av fra Kjevik





 Lille julaften dro Emma, Adrian og Roar ut for å hente juletre


LIlle julaften pyntet vi treet


Juletreet rakk helt opp til 2 etg :-)


Ingen jul uten!

 To som er hoppende glade for å ha fått mandel i grøten :-)

 Kiler i magen når man skal stelle og legge seg kvelden før kvelden!

 Julemorgen med julestrømpe som nissen fylte opp i løpet av natten.

 Fuglene må også kose seg i julen.


 Julaften dro vi til Sigfrid og de og feiret jul. Adrian var svært fornøyd med å ha "storgutt klær" til jul, i stede for bunaden igjen.


Ingen julaften uten...

 Jeg og Stian fikk nydelige lys med bilde som Adrian hadde laget til oss i barnehagen


Tomine sov nesten hele julekvelden, men kom opp litt utpå og fikk åpnet og prøvd noen gaver.

søndag 3. april 2011

Her blogges det i rykk og napp, du!

Sist jeg la ut et innlegg var jeg på god vei inn i eksamensperioden, og nå er jeg på vei inn i en ny :-)
Nå blir det ikke like lenge mellom hver gang, promise! Nå som vi e n d e l i g har fått normalt nett (les: ruter, ikke trådløst) så slipper jeg å blogge på skolen, og kan legge ut bilder på kvelden mens jeg jobber på pc samtidig.

Det er vel på sin plass med en lang historie kort fra det vi slapp sist, og da begynner vi med julen 2010:


27.11.2010  En førjulsdag i byen med kafebesøk.

Glad i kokosbolle :-)



05.12.2010 Juleverksted hos Ådne!





07.12.2010 Adrian skrev brev og sendte til Nissen... og må ha vært snill i år, for det gikk i oppfyllelse!

08.12.2010 Mamma og Tomine baker til jul :-)


12.12.2010 Rommet til Adrian er endelig å bli ferdig! 

 Vimpelrekke fra Engel of Holland, og bilder av favorittmuldvarpen til Adrian.

 Jeg kjøpte bildeholdere fra Ikea og brukte dem som bokhyller. Mye morsommere når man kan se bøkene!


Nydelig piano, ikke sant? Samme som Marit Larsen bruker i sangen "Don`t save me". Måtte litt detektivarbeid til, men jeg fant det til slutt :-)

 Voksduk er bra når man har ett hvitt bord å tegne på...

...restene brukte jeg til å kle skuffene i kommoden til Adrian. Mye morsommere å finne frem klær nå!


Denne brukte jeg på veggene, helt matt Eggehvit. Nydelig og lun. Eneste kjedelige at den er ganske vanskelig å jobbe med, fordi den er så matt og klumper lett. Men har veldig lyst på den i resten av huset også.



Fortsettelse følger!

torsdag 25. november 2010

Fortsettelse av oppdateringen de siste ukene!

 15 November: Vært hos frisøren og fått juleklippen. Bare hårvoks i toppen, sveisen er helt normal ellers :-D Fikk velge seg en liten ting i lekebutikken etterpå, og da ble det skateboard!


18 November: Kom hjem fra barnehagen med denne filla på panna. Hadde snublet og slått seg på en stein på tur med barnehagen. Var ikke store kuttet, men det blør som kjent ganske mye fra sår i hodet. Jeg fulgte formen hans nøye, men ingen tegn på hjernerystelse. Men på kvelden klaget han over at det var vondt i panna, og ville ha en kald klut på den da han skulle sove. For sikkerhetsskyld fikk har fri fra barnehagen dagen etter og var hjemme hos pappa mens jeg var i praksis.

 Har tatt litt lenger tid med hans rom enn med mitt, men det har vært travle tider! Men nå begynner det å bli bra. Lampe fra nye Ikea Sørlandet :-) Blir vel litt leker og stasj til rommet derifra tenker jeg :-)





 



Tomine er ikke vanskelig i matveien! Tennene hennes har tatt seg god tid, men når de først kommer, er det alle på en gang. Først kom de to nede. Så plutselig oppdaget jeg to jeksler i overmunnen, og like etter kom de to nede. Omtrent samtidig kom fire hvite streker til syne i overmunnen, så nå gnager og eter hun på alle materialer for å teste ut sitt nye utstyr. Gnisser tenner gjør hun også, grøss :-S :-)

onsdag 24. november 2010

En liten oppdagering etter uker uten nett!

Dvs, nettet hjemme er så tregt at det har tatt mer tid enn jeg har å disponere til blogging mens jeg var utplassert i praksis i barnehagen. Det har vært oppgaver i tillegg til praksis hver dag, og pluss oppussingen har det rett og slett ikke vært tid til å bruke en time på å laste opp to bilder på bloggen. Nå er praksisen over, og når jeg nå er tilbake på skolen er det et lynraskt nett her så da passer jeg på å blogge når jeg har noen minutter til overs. Eksamen til mandag, så det blir endel tid på lesesalen denne uken :-)

For å begynne der jeg slapp, bursdagen til Adrian:

Dagen startet med pakker, sang, ballonger og girlander!



Disse bakte jeg kvelden før og ble med i barnehagen den dagen han hadde bursdag.


5 år og stor gutt!


På lørdagen etter hadde vi leid speiderhuset på Høietun til karneval. Jeg og veninnen min var der kvelden før og blåste opp ballonger og pyntet. Her står hovedpersonen selv og venter spent på de første gjestene :-)


Stille før stormen!





16 spente barn og et par voksne :-)


Vi er så heldige å ha Silje, som har jobbet i mange år i Dyreparken som ansiktsmaler :-)






En flott feiring med mye morro!