fredag 2. september 2011

Hurra for Tomine som fyller to år i dag!!

"Hipp Hipp HURRA! " roper jeg mens jeg knipser villt i dag morges. Og her var det ingen tvil om hun husket fra 17.mai hvordan man vifter med flaggene hver gang vi sier hipp hurra! Hun våknet til ballonger i lampene og huset pyntet til bursdagsfest, så det var feststemning fra hun sto opp kl. 07.









 Muffins måtte vi nesten ta med i barnehagen så det ble litt feiring der også :-)



Ei ekte prinsessekrone, og med selvvalgte klistremerker på. Hun har bilde av Drømmehagen-gjengen på siden, noe hun raskt hadde valgt ut selv blant alle de utallige motivene de hadde. Desverre har NRK Super nettopp sluttet å sende det på barnetv, noe som er litt krise for Tomine som er ihugga Hinkel Pinkel fan!



Endelig tid for pakker!

Adrian hadde kjøpt fin vaskeklut og propp til badekaret som henger i en frosk! Passer perfekt for badenymfen Tomine.

Venter spent og utålmodig mens morfar åpner de tusen skruene og låsene som holder dukken fast i pakken.... :-)

 En badedukke som kan svømme!
Tante Marianne traff spikeren på hodet, Tomine elsker å bade, og elsker å bade med lekene sine :-)

 I tillegg til de fine klærne hun har på seg for anledningen, fikk hun disse kaserollene av farmor!


Enda en dukke!

En baby som kan spise, drikke, tisse i bleie og på potte! Tomine ble meget fascinert av sistnevte, kanskje fordi hun såvidt har begynt å prøve seg selv på potten.


En meget fornøyd liten dame som nå er blitt trebarnsmamma (hun hadde en liten jentedukke fra før), og som i skrivende stund sover søtt med dem alle tre i sengen sin. Til søndag blir det en liten samling med familien, og jeg tror det blir godt med en dags pause mellom øktene av gaver og oppmerksomhet - mange inntrykk som skal få synke inn :-)

onsdag 24. august 2011

Lekselesing

Her er den flittige nye studenten fra i ettermiddag da vi leste lekser!






onsdag 17. august 2011

Første skoledag!

Nå er Adrian skolegutt!


Her har den splitter nye klasse 1A nettopp hatt navneopprop, håndhilset på rektor og truffet klasseforstanderen sin.


 Klasseforstanderen heter Turid, er førskolelærer og kjempekoselig!

 Fant navnet sitt med en gang!



Spent og stolt, og heldig som fikk en venn fra barnehagen ved siden av seg :-)

Og den nye fingenseren som fikk æren av å bli antrekket første skoledag var denne, fra Zara. Under hadde han en blårutete skjorte. Synes skjorte er minstekravet på en så viktig dag i en ung manns liv, men jeg ble overrasket og skuffet over at det faktisk bare var Adrian som hadde "pyntet" seg av gutta! Jentene var pene i kjoler og diverse tilbehør, mens de fleste guttene kom i gensere med diverse helter på. Begynner vel å bli gammeldags, men :-)

onsdag 10. august 2011

Tomines første dag i barnehagen!

Siden det var første dagen, var vi bare i to timer fra tolv til to. Men da klokken var kvart på to, var Tomine trøtt så vi dro allerede da. Ikke så rart etter den lange dagen i går! Men hun lekte masse, fant seg fort til rette og har fått ei kjempekoselig primærkontakt som er nyutdannet førskolelærer. Veldig mange jenter fra hennes årskull, så det blir nok av veninner å leke med :-)





 Ei stolt og spent frøken som allerede har funnet seg til rette!

 Det var hengt opp lapp i døren om at Tomine skulle begynne i dag.


 Antrekket for dagen var den fine cordfløyels kjolen fra Zara som vi kjøpte i Trondheim

Og denne blusen fra Zara i Trondheim


Tur til Fårup Sommerland 9. august

I går sto vi opp grytidlig og dro med danskebåten til Fårup Sommerland. Det ble en lang og kjempefin dag i strålende sol og små og store venner.


 Adrian og Silje sitter i midten!

 Jeg og Ådne måtte også prøve en tur.

 Den fineste karusellen i parken! Therese (søsteren til Silje), Tomine og Adrian.

  Therese og Tomine!

 Knight in shining armour.





 Denne var forferdelig og sykt gøy! Akselererte fra 0-80km/t på to sekunder! (Bilde lånt fra nettsiden)


 En pause mens Adrian og Ådne kjører karusell, og tid til et bleie- og klesskift i varmen.

 Tre som er spente og gleder seg til å rafte! Var så morro at vi kjørte to ganger, og ble søkkvåte :-)

 Bilder fra nettsiden til parken av raftingen



Og endelig....IS! Tomine var i iskremhimmelen i går. Først disse enorme danskeisene med "negerbolle", "guf", softis, kuleis og syltetøy, også fri tilgang på is og softis i buffeen på båten..... Kjempefin dag!

søndag 7. august 2011

Trondheim 1-7 aug!


Mandag 1. august satte vi oss på flyet med snuten mot trøndelag. Vi mellomlandet denne gangen i Bergen. og det var stor stas at det var nøyaktig samme lekeflyet der også!






Vel fremme var det stor glede da Tomine fant tante Ines gamle dukkevogner!


Vi måtte bort i stallen der både tante Ine og Emma rir. 









Her spises det karamelliserte epler i Bispegården bak Nidarosdomen. Under Olavsfestdagene er det mye rart å se, lukte, smake og gjøre, og derfor måtte vi jo ta en tur. 



Mye lek og morro hadde vi i hagen til farmor og Roar!



 Adrian synes onkel Martin er råtøff som kjører motorsykkel! Han fikk også prøve hjelmen og prøvesitte den!


Her har vi selveste tante Ine i aksjon!







Uken gikk altfor fort, og vi koste oss masse. Jeg fikk treffe (deler av) "syklubben", og ellers har vi lekt turister i byen, handlet fine nye klær til skole/barnehagestart, spist mye god mat, vært sammen med familiene på alle kanter og vi har ledd MASSE !