onsdag 7. juli 2010

Dagen i dag har virkelig vært Tomines dag :-)




Første tann poppet opp i underkjeven, hun gjorde "Så Stor", og hun sto helt alene på gulvet uten støtte for aller første gang! Alt på samme dagen :-D

Vi har gravd i munnen og banket med skjeen leeenge i munnen i påvente av første tannen, og i dag dukket den endelig opp :-) I kassakøen på Coop Prix Extra satt hun i handlevognen og gapte og sang og da plutselig ser jeg at hun er litt hvitere på den ene siden i gommene enn den andre. Jeg kikket nærmere, og så tydelig en smal, mørk skygge av den lille tanna! Jeg jublet, så han i kassa trodde jeg jeg var helt gal :-) Da vi kom hjem, kjente jeg med fingeren og med skjeen og det var helt uten tvil en liten tann.

I kveld, like før hun skulle legge seg, prøvde mamma seg på en "Sååå stoooor" og strakk hendene i været. Og jammen med hermet hun! Mange, mange ganger, og vi fikk filmet det hele.

Og mens vi satt på kjøkkengulvet og skrøt og var helt over oss av beundring, krabbet hun rolig bort til meg, stablet seg oppetter knærne mine - og slapp seg! Hun sto i hva som føltes som ett minutt (men nok bare var femten sekunder) mens jeg fektet og pekte og ropte på mamma og pappa for å komme å se.

Alle synes vel at ungene sine er ekstra flinke og spesielle, og jeg er intet unntak. My baby is a genius :-)

1 kommentar:

Stine sa...

Hehe, kjenner igjen følelsen =)
Hun er flink ;)
Ha en fin kveld