mandag 19. august 2013

ENDELIG COMEBACK PÅ BLOGGEN :-)

Etter en lang bloggpause har jeg kommet i gang med bloggen igjen! Først må det en litt forkortet oppdatering til fra siste blogginnlegg, og det blir først fra Londonturen meg og Stian hadde rett før jul:


 Vi bodde på Portobello House i Notting Hill, verdens mest sjarmerende lille hotell med verdens hyggeligste betjening OG beste mat :-) 




 

 

 

 

 

 


 
 
 
 English breakfast på hotellet.
 

 

 

 Utsikten fra soveromsvinduet.


 Jeg elsker dørene i London!!

 Ekornene i Hyde park var like mange og like tamme som våre byduer, men mye søtere :-)


 
 



 Langs Themsen på vei til julemarkede i London. 













 Buckingham Palace såklart :-)




 Huset til parkvokteren i Hyde Park. 

 Se, rosenkål! Jeg visste faktisk ikke at de vokste slik :-)


 En herlig kafe midt i Hyde Park med lange køer for å komme inn, og det var ikke så rart når man så bakverkene: 






 Enkelte butikker så ut som de var en del av Harry Potter filmene! 


 
 
I London heter det ikke Spareribs, men Wideribs og av god grunn :-)
 

 Tea-time!

 Vi visste at musikaler er obligatorisk i London og vi valgte litt tilfeldig hva vi skulle se da vi bestilte før vi reiste. Vi skulle bare visst at vi kom til å bli helfrelste Les Miserables fans etter dette :-) Må oppleves!

Vi satt høyt oppe, men scenen gikk innover bak skjermen slik at vi fikk sett godt likevel.
 
 Chinatown med kinaresturanter og pekingender på alle kanter.


 Et av målene var å finne et Hummingbird bakeri etter at jeg kjøpte en kokebok om bakeriet for en stund siden. Det skulle visst være legendarisk gode muffins, og det var det! Det er uten sidestykke den beste muffinsen og beste ostetoppingen jeg har spist.









 En av butikkene i Notting Hill. 

 Vi måtte nesten innom Madame Tussaudes! 



Den kuleste forskeren jeg vet om, Steven Hawkins! 



Madame Toussaude herself. 



 Harrods var også et av målene, og et mer serviceinnstilt kjøpesenter skal du lete lenge etter. En opplevelse bare å gå å kikke!











 Et kupp, nedsatt til ca 250000 NOK!

 Også fant vi Silver Cross vogn i barneavdelingen der! Og Stian kledde jo vognen perfekt! Desverre så hadde vi ikke budsjettert å kjøpe gaver til 20000 til hverandre, så denne fikk stå igjen :-)


 Nok et kupp, om du har en million til overs til en lampe :-)


Meg til høyre i rulletrappen!








Dumplins med scampi, utrolig godt!

 
Vårruller


Et slags sveitsisk bakverk vi ble anbefalt på en kafe på Harrods, helt fantastisk!

 




 Egen avdeling for Harry Potter gjenstander. 








 Litt julegaver og snacks måtte vi ha :-) 


 
 


Hjem fra London... vemodig, men vi savnet ungene veldig allerede :-)

1 kommentar:

Linnj sa...

Jeeeij, du er back!
Mamma og jeg har bestilt oss tur til London i oktober, og jeg gleder meg ikke mindre etter å ha sett bildene dine :)