mandag 4. juni 2007

Sikle, sikle, sikle...

I helgen har jeg jobbet på et rehab senter som har beliggenhet like ved en stor gressplen men trær og busker litt rundt forbi (ja, det kan høres ut som en park, men jeg vil ikke gå så langt som å kalle det det). Og her har det i finværet samlet seg endel folk i alle aldre, med alt fra engangsgriller og volleyballer til rullatorer og barnevogner. Sistnevte har jo selvsagt vakt stor begeistring for meg på vei hjem fra jobb. Ikke fordi de var barnevogner i seg selv, men pga typen barnevogner det var. Det er jo selvsagt en hav av forskjell på dem. Høydepunktet var da jeg var så nær at jeg kunne tatt på en Bugaboo med grå base og blå hette:-D Selv om min favoritt for tiden er grå base med rød hette. For dere vanlige, dødelige, høres nok dette ganske absurd ut, men jeg kan berolige (?) dere med at dette er et utbredt fenomen som kalles vogndilla. Den forekommer i sterkere og svakere grad, men dukker stort sett opp hos alle kvinner som får barn. Hos meg startet den forøvrig lenge før. Jeg har foreløpig ikke hatt den nødvendige økonomiske friheten til å ruste opp flåten med barnevogner til min lille øyensten, men hadde jeg vunnet i Lotto eller sporet opp en rik onkel i Amerika ville den sett sånn ut:
For dem som ikke er like drillet i faget kan jeg opplyse om at den første, sorte er en Silver Cross Balmoral. Den neste, beige er en Inglesina Classic. De to siste er Bugaboo Cameleon, i fargene grå base/rød fleece, og i special edition Denim. Prisene er henholdsvis +/-20.000, 10.000 og 8.500. Bare å sette i gang å spare :-D

Ingen kommentarer: