torsdag 10. mai 2012

Tomine har begynt å øve seg på å skrive!

De siste to døgnene har jeg sittet klistret til pc`en og jobbet med hjemmeeksamensoppgaven min i pedagogikk. Tema var den flerkulturelle barnehagen, og det var både en krevende og spennende oppgave.






Men mens jeg satt i går og skrev, satt Tomine bak meg på spisebordet hvor hun hadde blir bestikket med noen ark og en penn for å la mamman sin sitte og jobbe i fred, ramser hun plutselig flere navn. "Mamma", "Ash"(Adrian), "Fa"(far), "pappa"... Jeg snur meg, og hun peker på forskjellige steder på arket:

 -"Der mor"

- "Der mamma"

Hun har antakelig sittet og sett når jeg og Adrian gjør lekser sammen, og begynt å skjønne sammenhengen mellom ord og de små skriblingene som bokstavene er. Utrolig morro!
Flinke, lille luring! <3

Ingen kommentarer: