søndag 2. mai 2010

Siste dag på filmfestival

Og i dag var de de voksnes tur. Silje og jeg delte salen med kun to andre mens vi så The Scouting Book for Boys. Filmen er laget av teamet bak Slumdog Millionaire (en av mine favoritter), og har vært vist og fått priser på flere filmfestivaler rundt om i verden. En veldig sterk og detaljert film (nesten for detaljert til tider!) som fikk oss både til å holde hendene foran øynene, og å til å sperre øynene opp. I korte trekk handlet den om to barndomsvenner i fjortenårsalderen, tenåringsgraviditet, sjalusi og forbudte følelser i en trailerpark i Norfolk i England.
Filmen hadde femtenårsgrense, men personlig kjenner jeg ingen femtenåring jeg ville hatt med meg til å se filmen. Den var bra, men passer altså til de gangene man trenger et avbrekk fra Friends og Harry Potter.

Har dere forresten sett de heftige setene vi har på Kristiansand Kino?
Svære, myke skinnseter, som det er plass til to gode venner i om man vil, og med god pass til godis og brus.



Ellers i dag har vi holdt på ute i beddene, og jeg har fått prøve meg med den motoriserte hekksaksen. Det gikk så det suste, og jeg gleder meg til i morgen når vi skal fortsette i hagen. Planene er store og hver eneste morgen begynner med at vi sitter rundt kjøkkenbordet med kaffen og drømmer og planlegger hvordan vi vil ha det. (Mulig det er jeg som sier hvordan jeg vil ha det, og mamma og de er enten enige, eller mulige å overtale, haha). Uansett, vi koser oss iallefall veldig for tiden :-)

Tomine er i dag åtte måneder, og hun står på alle fire og rugger og moter seg opp til sitt første ordentlige krabb. Hun åler seg greit dit hun vil, men den skikkelige krabbingen har latt vente på seg. Hun har begynt å spise middagspure (min hjemmelagede!) og ser ut til å like det sånn tålig. Gulrot er godt, blomkål sånn passe og kylling og ris er digg. Tomatiserte gryter fra Småfolk og Nestle holder hun seg altfor god for, men i morgen lurer jeg på om jeg skal forsøke å lage min egen tomatsaus/bolognese til henne og se om hun liker det. Med base i små Dulcita tomater og god kaldpresset olivenolje MÅ det vel bli godt??











Ingen kommentarer: