fredag 21. august 2009

Fremdeles gravid!

Har tatt helgevasken av leiligheten i dag og hadde vel et lite håp om å kjenne litt action i magen etterpå. Men nei, like stille og bedagelig. Kynnerene har utrolig nok blitt færre og mildere de siste dagene, skulle tro babyen hadde ombestemt seg om å komme ut. Telefoner fra venner og familie blir hyppigere, og alle blir mer og mer skuffet over at ikke det har skjedd noe. Jeg var på kontroll på sykehuset på torsdag, og da legen sjekket så var det begynt å bli litt åpning nå. Så det går iallefall riktig vei. Men hun anbefalte ikke å dra på noen langtur langt fra bil og sykehus nå den siste tiden pga alt fostervannet i kombinasjon med at hodet til babyen ikke var festet. Når da evt. vannet gikk, ville det være en lomme mellom barnet og mitt bekken som lett kunne sette en navlestreng i klem, noe som hindrer blod og oksygen til barnet. Derfor måtte jeg ha muligheten til å legge meg flatt om vannet gikk for å ta bort presset. Og selvsagt dra ned på føden umiddelbart. Litt skummelt, siden Adrians fødsel startet med vannavgang, etter en lang dag med mye gåing og stress. Så de nærmeste dagene kommer til å bli temmelig piano for min del :-)
Stian er helt vill for tiden, jeg har nesten gitt opp å ringe han i lunchen for å gi beskjeder, for han blir helt forkavet og tror/håper at det er fødsel på gang. Tror faktisk han gleder seg mer enn meg denne gangen!

3 kommentarer:

Lady E sa...

Huff, det er jo koselig at så mange bryr seg om enn, menkan bli litt slitsomt når alle ringer kun for å høre om man har fått, og hver gang man ringer bare for en skravlings, så igjen det første motakeren spør om.. hehe.

Ha en god helg i nyvasket leilighet :)

Stine sa...

Synes nesten det ble litt slitsomt på slutten jeg, for alle ville vite når lillemor kom, men de skjønte vell ikke at man vet like lite selv. Men får håpe at riene tar seg opp og babyen kommer snart. Lykke til iallefall

Linn sa...

Hva med nååå da? Er du fortsatt gravid nå? ;)